آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۳۳
اخبار اقتصادی
۴

اعلام آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پروژه تالیا

شرکت ارتباطات سیار در صورت رفع موانع قراردادی موجود در پروژه تالیا از سوی شرکت مخابرات ایران، مایل به سرمایه گذاری و مشارکت در این پروژه ملی است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان این مطلب در گفت وگو با شبکه اطلاع رسانی تلفن همراه اعلام کرد: در صورت وجود اراده ای برای حل مشکلات قراردادی تالیا، با توجه به ایجاد زیرساختهای لازم برای توسعه این شبکه، امکان تحقق تمامی اهداف پیش بینی شده در این پروژه طی کمتر از یکسال آینده امکان پذیر است.

«محمد حیدری» گفت: در هیچ کجای دنیا دولتها سرمایه گذاران را برای مشارکت در پروژه ها تا این حد محدود نمی کنند و جای تعجب است در پروژه ای که بدون سرمایه گذاری ریالی حدود 60درصد از درآمد ناخالص آن نصیب دولت می شود چرا شرایط این قرارداد برای تحقق اهداف آن اصلاح نمی شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با اشاره به اظهارنظرات مثبت برخی مسئولان شرکت مخابرات برای اصلاح قرارداد این پروژه اظهار امیدواری کرد برخی ابهامات قراردادی تالیا هر چه سریعتر برطرف شود. پیش از این نیز سرمایه گذارانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپای غربی و روسیه برای سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه تالیا ابراز تمایل کرده بودند.

پروژه تالیا که توسط شرکت تعاونی اسلامی مجتمع صنعتی رفسنجان مدیریت می شود، بدلیل نوع قراردادش با شرکت مخابرات ایران تاکنون موفق به ایجاد شرکت مستقلی برای جذب سرمایه گذار داخلی یا خارجی برای تسریع در روند اجرای این پروژه نشده است.

شبکه مستقل تلفن همراه اعتباری تالیا که تاکنون بیش از 750هزار سیم کارت اعتباری واگذار کرده است، هم اکنون حدود 80درصد جمعیت شهرنشین کشور را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.