آرشیو یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۷۸
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

\کرج خبرنگار «ایران»: نخستین سالگرد درگذشت استاد بهمن علاء الدین متخلص به مسعود بختیاری روز جمعه در مزار آن مرحوم در بقعه متبرکه امامزاده طاهر علیه السلام کرج برگزار شد.

بهمن علاء الدین بیستم مهرماه 1319 در مسجد سلیمان متولد شد و از سال 1350 فعالیت رسمی خود را در عرصه خوانندگی و ترانه سرایی آغاز کرد.

وی، با ارائه نخستین اثر خود باگویش بختیاری به نام «دختر لچک ریالی» به شهرت دست یافت. وی در سال 1365 نخستین کاست خود را به نام مالکنون (کوچ) منتشر کرد و در سال های 71، 73، 75 و 77 به ترتیب کاست های هی جار (فریاد)، تاراز، برافتو (روبه روی آفتاب) و آستاره (ستاره) را ارائه کرد.

در آیین گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند کشور که جمع کثیری از دوستداران عرصه فرهنگ و هنر ایرانی حضور داشتند تعدادی از شاعران به سبک های مختلف ادبی اشعاری در وصف مرحوم علاء الدین سرودند.

همچنین از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج نیز به همین مناسبت عصر جمعه مراسمی با حضور هنرمندان و علاقه مندان به عرصه هنر در تالار شهیدان نژادفلاح این شهرستان برگزار شد.

\ نیشابور: نمایش مفرح و شاد شامیتاقالو ویژه کودکان و نوجوانان در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور به روی صحنه رفت.نمایش شامیتاقالو دیو قصه ها را هنرمند جوان و با ذوق نیشابوری علیرضا منفردی به رشته تحریر درآورده و کارگردانی کرده است و در آن بازیگران و عوامل اجرایی جوان و خوش قریحه تئاتر نیشابور: آتوسا گل میمی، شکوفه علیزاده، مجتبی حسینی، فهیمه ابراهیمی، اعظم حصاری، زهره دهجوریان و نجمه سماواتی همکاری داشته و ناصر تفضلی موسیقی آن را اجرا کرده است.

نمایش کودکانه شامیتاقالو دیو قصه ها توسط هنرمندان گروه نمایش شادیاخ انجمن نمایش نیشابور از 7 تا 22 آبان ماه امسال هر روز صبح و بعدازظهر در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ویژه کودکان، نوجوانان و خانواده ها به روی صحنه می رود.