آرشیو دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۴۶
اخبار کشور
۱۴

دبیر فراکسیون اقلیت مجلس: ائتلاف حداکثری در جبهه دوم خرداد محقق نمی شود

دبیر فراکسیون اقلیت مجلس گفت: ائتلاف حداکثری در جبهه دوم خرداد محقق نمی شود.

محمدرضا تابش در گفت وگو با ایرنا افزود: این فراکسیون براساس مانیفستی که در نظر دارد اتحاد گروه های دوم خردادی را دنبال می کند ولی این اتحاد به طور کامل تحقق نمی یابد و همه ما به آن واقف هستیم.

تابش معتقد است که چون دوم خردادیها در قدرت حضور ندارند، شانس آنها برای موفقیت در انتخابات مجلس هشتم بیش از اصولگرایان خواهد بود.

دبیر فراکسیون اقلیت مجلس گفت که از همه نیروی خود برای هماهنگی همه گروههای دوم خردادی با ائتلاف بهره می گیریم.

از سوی دیگر براساس همین گزارش تلاش کمیته زنان ستاد ائتلاف جبهه دوم خرداد برای کسب سهمیه 30 درصدی از فهرست انتخابات این جبهه برای انتخابات مجلس هشتم تاکنون به جایی نرسیده است.

مسئول کمیته زنان ستاد ائتلاف اصلاح طلبان گفت که هنوز موضوع سهم 30 درصدی زنان از فهرست ستاد ائتلاف در این کمیته مورد بررسی قرار نگرفته است.

اعتراض همبستگی به اظهارات سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان

با توجه به اعلام ستاد ائتلاف اصلاح طلبان مبنی بر عضویت حزب همبستگی در این ستاد، کریم ملک آسا، رئیس ستاد انتخابات این حزب گفت: تاکنون شورای عالی حزب همبستگی درباره پیوستن به ستاد ائتلاف تصمیمی نگرفته است و اعلام نام این حزب به عنوان عضو ائتلاف غیرقانونی است.

وی افزود: آقای علی اصغر احمدی به عنوان شخص حقیقی در ائتلاف اصلاح طلبان حضور دارد نه به عنوان نماینده حزب همبستگی و ما در این باره به کمیسیون ماده 10 احزاب شکایت کرده ایم.

ملک آسا اضافه کرد: صالح آبادی نیز به عنوان مسئول روزنامه همبستگی بدون هماهنگی با 20 عضو شورای عالی حزب هر آنچه می خواهد در این روزنامه می نویسد. همچنین حمید قزوینی سخنگوی مجمع نیروهای خط امام درباره عضویت این مجمع در ائتلاف گفت: ما عضویت در ستاد ائتلاف را پذیرفته ایم اما نماینده ای در این ستاد نداریم و فعالیت نمی کنیم و نمی دانم چرا آقای ناصری چنین اظهاراتی را مطرح کرده است. وی افزود: این مجمع تاکنون فهرستی را به ستاد ائتلاف اصلاح طلبان ارائه نکرده است.