آرشیو دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۸۴
ایران زمین
۲۰

دیدار شهروندان آمریکا از شهرهای تاریخی ایران

گروه شهرستانها:تعدادی از شهروندان آمریکا با عنوان روزنامه ریچموند دیفندر و گروه ضد جنگ ویرجینیا در سفری 11 روزه از شهرهای تهران، شیراز، یزد، اصفهان و قم دیدار کردند.

گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حاکی است این هیات 5 نفره که از فعالان ضدجنگ در آمریکا تشکیل شده است در خلال سفر خود به ایران از نقاط مختلف ایران از جمله مقبره سعدی و حافظ در شیراز، تخت جمشید، نقاط دیدنی شهر یزد، میدان امام اصفهان، منازل حضرت امام خمینی (ره) در شهر مقدس قم و بسیاری از نقاط دیدنی کشور دیدن کردند.

اعضای این هیات دیدار با مهندس رحیم مشایی را بسیار جذاب، در خور توجه و غیرقابل تصور توصیف کرده و اعلام داشتند که در آغاز سفر به هیچ وجه تصور نمی کرده اند بتوانند با یک مقام عالی رتبه ایرانی دیدار داشته باشند.

نیل ویلاتیمو، بنیانگذار هیات صلح و یکی از اعضای این هیات معتقد است آنچه در ایران می گذرد با آنچه دولتمردان آمریکا در ذهن مردم ایجاد کرده اند بسیار متفاوت است. وی هدف اصلی دولت آمریکا را آماده سازی افکار عمومی آمریکا برای حمایت از تحت فشار قرار دادن ایران، عنوان کرد.

وی مشکل اصلی رابطه ایران و آمریکا را دروغ های زنجیروار دولت آمریکا برای به دست آوردن قدرت وابسته به صنعت نفت می داند و هدف اصلی واشنگتن را فریب افکار عمومی جهانیان نسبت به رویدادهای منطقه خاورمیانه عنوان کرد.