آرشیو دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۴۶
حوادث
۱۵

کشف بیش از 2 تن مواد مخدر در یزد و بندرعباس

بیش از 2250 کیلوگرم مواد مخدر در یزد و بندرعباس کشف شد.

به گزارش ایرنا سرتیپ دوم علیرضا اکبرشاهی فرمانده انتظامی استان یزد گفت: 1150 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک، حشیش و هروئین در سه مرحله عملیات مختلف که یک مورد آن مسلحانه بود در یزد کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: در این زمینه پنج متهم که یک نفر از آنان زن است، دستگیر و پنج نفر شتر، مقادیری اسلحه و مهمات، تعدادی تلفن همراه و ماهواره ای و دو دستگاه خودرو نیز کشف و ضبط شد.

به گفته سرتیپ دوم اکبرشاهی، 400 کیلوگرم از مواد یاد شده که توسط افراد مسلح و با استفاده از شتر حمل می شد، در کویر طبس کشف شد که در جریان این عملیات به هیچیک از ماموران پلیس آسیبی نرسید.

وی یادآور شد: از اول سال جاری تاکنون 22هزار و 540 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد افزایش داشته است.

همچنین مهدی یارندی معاون اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی استان هرمزگان گفت: بیش از 1100 کیلوگرم تریاک در بندرعباس کشف شد.

وی گفت: این میزان تریاک را دو روز پیش پس از اقدامات اطلاعاتی تعقیب و مراقبت های شبانه روزی از یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر از یک منزل مسکونی در بندرعباس کشف کردند.

یارندی در پایان افزود: قاچاقچیان قصد داشتند مواد را به شیراز منتقل کنند. در این رابطه 4 نفر که دو نفر آنها زن هستند دستگیر شدند و دو دستگاه خودرو و 3 دستگاه گوشی تلفن همراه نیز از قاچاقچیان بدست آمد.