آرشیو دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۸۴
صفحه آخر
۲۴

برگزاری نهمین دوره کتاب سال ولایت

نهمین دوره کتاب سال ولایت به همت دبیرخانه کتاب سال ولایت و مشارکت مؤسسه آل البیت علیهم السلام و همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

در این دوره 950 عنوان کتاب اعم از تالیف و تحقیق و ترجمه، که در سال 1385 با موضوع سیره، شخصیت، معاونت و آثار اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برای نخستین بار در ایران و نیز 400 عنوان کتاب در بخش ویژه که درباره زندگانی، معارف و شخصیت امام صادق علیه السلام از ابتدای سال 1358 تا پایان سال 1385 چاپ و منتشر شده است، شناسایی و مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت.

حدود 40 اثر نیز در سطح بین المللی شناسایی و به داوری گذاشته شد. در حوزه کودک و نوجوان نیز حدود 80 اثر شناسایی شد.در بررسی اولیه کمیته علمی تعداد 200 اثر انتخاب و به مرحله دوم رسید و در مرحله بعد پس از بررسی، تعداد 45 اثر که 39 اثر آن درباره چهارده معصوم علیهم السلام و 6 اثر درباره امام صادق علیه السلام بود انتخاب شد و به مرحله سوم راه یافت و در اختیار داوران دبیرخانه کتاب سال ولایت قرار گرفت. از این تعداد 5 اثر برگزیده و 4 اثر نیز در خور تشویق شناخته شد. آثار برگزیده از کشور چین، انگلستان، لبنان و امارات متحده عربی و عراق است.همچنین از یک مؤسسه فعال خارجی- که حدود 125 سال از تاسیس آن می گذرد و در حال حاضر نسل سوم مؤسس آن به فعالیت ادامه می دهد- قدردانی به عمل خواهد آمد.براساس سیاست کلی دبیر خانه، هر سال آثار منتشر شده درباره یکی از اهل بیت علیهم السلام در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بخش ویژه قرار می گیرد.مراسم نهمین دوره کتاب سال ولایت روز پنجشنبه 24 آبان 1386 در دانشگاه قم، برگزار و از پدید آورندگان برگزیده قدردانی به عمل می آید.