آرشیو سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۶، شماره ۶۲۹۷
سیاسی
۲

الهام: برخی دنبال براندازی نرم هستند

غلامحسین الهام گفت: القائات موجود برای شتابزده و غیر عقلانی نشان دادن تصمیمات دولت نهم که از سوی برخی جریانات دنبال می شود، مصرف انتخاباتی و سیاسی دارد و آنان به دنبال براندازی نرم و مهیا ساختن شرایط نفوذ دشمن به کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین الهام سخنگوی دولت دیروز در همایش آموزشی مسئولان انتخابات استان تهران اظهار داشت:گفتمان دولت متعلق به یک حزب نیست و مرز بندی ها را نمی شناسد بلکه در تعلق کامل به انقلاب اسلامی ایران است و هر حزبی در چارچوب نظام باشد را می پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان دولت نمی تواند خارج از چارچوب نظام و گفتمان عدالت باشد، خاطر نشان کرد: ما نفس گفتمان دولت را در چارچوب انقلاب و حرکت نظام اسلامی ایران می دانیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: در حوزه انقلاب مرزبندی های انقلابی و ضد انقلابی داریم اما در ظرفیت آن شرایط را برای همه احزاب فراهم می کنیم و اعتقاد به اجرای عدالت در انتخابات برای تمامی آنها داریم.

سخنگوی دولت ایجاد وضعیت سیاسی - نظامی در منطقه برای ایران را یکی دیگر از فشارهای دشمنان با روی کار آمدن دولت نهم ذکر کرد و افزود: علاوه بر این اقدامات تلاش های زیادی برای انجام انقلاب های مخملی و رنگی در راستای براندازی نرم استمرار داشت و حوزه انتخابات نیز یکی از بسترهای انجام این گونه انقلاب ها بود.

وی ایجاد فشار به کشور از جمله در مباحث حقوق بشر و... را یکی دیگر از تلاش های موجود برای تغییر اساس نظام اسلامی به سمت نظامی غیراسلامی و سکولار دانست و کنشگری ها برای تغییر نظام سیاسی را در همین راه ذکر کرد.

الهام با بیان اینکه با ارائه گزارش آژانس و روند پیش روی دولت نهم بسیاری از فشارهای سنگین بین المللی بر علیه کشورمان شکسته شده است، یادآوری کرد: امروز غیر متعهدها، کنفرانس اسلامی، افکار عمومی، ملت ها و بسیاری از کشورهایی شاید در گذشته شبهه ای بر علیه ایران داشتند رویکرد مثبتی به کشورمان یافته اند و جمهوری اسلامی ایران توانسته محوری برای ایجاد گفتمان جدید بین المللی با رویکرد صلح فراگیر و امنیت جامع در جهان باشد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برگزاری تمامی مراحل انتخابات به صورت رایانه ای نیازمند اصلاح قانون انتخابات است، گفت: در این زمینه توافقاتی بین وزارت کشور و شورای نگهبان صورت گرفته اما فکر نمی کنم مرحله رای گیری به صورت رایانه ای به مرحله اجرا در آید.