آرشیو چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۷۲
اخبار کشور
۳

با پیام رئیس جمهوری کنگره سراسری فاطمه شناسی در کرمان گشایش یافت

کنگره سراسری علمی فاطمه شناسی با پیام رئیس جمهوری در کرمان گشایش یافت.

در پیام رئیس جمهور به کنگره که روز سه شنبه توسط محمد رئوفی نژاد استاندار کرمان قرائت شده آمده است:

«شما دوستان و محبین ائمه اطهار(ع) با وجودی سراسر عشق و محبت به ساحت مقدس آن انوار طیبه گرد هم آمدید تا محققان و اندیشمندان جلوه هایی از آن یکتا گوهر هستی را مطرح نمایند و جان دوستداران اهل بیت را به آن بانوی بزرگوار مبتهج کنند. فاطمه«س» محور، عالم وجود، پیوند دهنده نبوت و ولایت و ام الائمه(ع) است. ائمه(ع) که خود پناهگاه و فریادرس مردم بودند در سختی ها به ایشان پناه می بردند و او ام ابیها بود و پیامبر در کنار او آرام می گرفت، در تبیین معارف الهی برخوردار از کلامی بلند و فصاحت و بلاغتی همچون علی(ع) بود، خطبه ایشان در مسجد مدینه که بعد از رحلت پیامبر(ص) ایراد شد مملو از معارف و زیبایی های ادبی است.»

دکتر احمدی نژاد در ادامه پیام خود افزود: این فاطمه است که در دفاع از ولایت جان خویش را تقدیم می کند و مظلومیت اهل بیت را به جهانیان نشان می دهد، هم او کانون مهر و محبت و عطوفت است.

امروز که جهان گرفتار ستم زورمندان و تاریکی برخاسته از خودخواهیهای آنان است بیش از گذشته نیازمند معرفت، پاکی، صداقت، ایمان، اخلاص، محبت، عزت، عشق و کرامت است که همه این ارزشها در وجود فاطمه(س) جمع است. شناخت و شناساندن فاطمه(س) شجره مبارک طوبی در حقیقت ترویج همه خوبی های عالم است.

وی همچنین در این پیام از بانیان و برگزارکنندگان کنگره فاطمه شناسی قدردانی کرد. در این کنگره آیت الله خزعلی خواستار شناخت دقیق مردم بویژه قشر دانشجو از رفتار و سلوک حضرت زهرا(س) شد.

کنگره سراسری علمی فاطمه شناسی به مدت سه روز از سوی منطقه مقاومت بسیج سپاه کرمان و بسیج خواهران این استان در شهرهای کرمان، رفسنجان و جیرفت ادامه دارد.