آرشیو چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۷۲
اخبار اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

¤ معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی:با تحت پوشش قرارگرفتن تخم مرغ در طرح ساماندهی تولید، عرضه و توزیع مرغ و تخم مرغ قیمت این محصول کاهش می یابد.

¤ معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان ترویج، آموزش و تحقیقات کشاورزی گفت: ایران هم اکنون رتبه شانزدهم را در میان کشورهای جهان در زمینه تولید قارچ خوراکی دارد.

¤ براساس پیش بینی سازمان توسعه تجارت، حجم و ارزش صادرات غیرنفتی کشور از 16.30میلیارد دلار در سال 85 باید به 18تا 20میلیارد دلار در سال 86 برسد ولی با توجه به 10میلیارد دلار حجم صادرات در 8 ماهه اول امسال، رسیدن به این عدد بعید و دور از ذهن به نظر می رسد.

¤ هیات وزیران در مصوبه ای بابت حمل مسافر با تعرفه های تکلیفی 250میلیارد تومان یارانه به شرکت قطارهای مسافری رجا اختصاص داد.

¤ رئیس انجمن صنفی فروشندگان گوشی تلفن همراه از افزایش 80درصدی قاچاق گوشی تلفن همراه طی سال جاری در کشور خبر داد.

¤ به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، با دریافت گاز ترش مورد نیاز از طریق فازهای 2 و 3 پارس جنوبی، واحد اول فاز6 طرح توسعه فازهای 6 و 7 و 8 میدان گازی پارس جنوبی آماده بهره برداری گردید.

¤ جاده شمشک به دیزین بعلت احتمال سقوط بهمن و برای حفظ جان مسافرین تا اطلاع بعدی مسدود است. ضمنا محور هراز حد فاصل رودهن- آمل طی امروز از ساعت 19 الی 5صبح بمنظور ادامه عملیات تعریض و بهسازی مسیر در منطقه سه راهی بلده مسدود خواهد شد. رانندگان عزیز می توانند در ساعاتی که این محور مسدود می باشد از طریق جاده فیروزکوه تردد نمایند.

¤ در سیصد و نود و ششمین جلسه کمیته ملی برق و الکترونیک که به تازگی در موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برگزار شد، چهار استاندارد ایمنی وسایل برقی خانگی مورد تجدید نظر قرارگرفت.

¤ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات از تغییر نیافتن تعرفه پیامک تا پایان سال جاری خبر داد.

¤ یک هیات 20نفره تجاری ایران در هفتمین نمایشگاه بین المللی شرکت های کوچک و متوسط هنگ کنگ حضور می یابد.

¤ به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، از این پس هموطنان می توانند با استفاده از تلفن های 5رقمی 82890 با ساختمان مرکزی بانک پاسارگاد ارتباط برقرار کنند.