آرشیو چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۷۲
اخبار اقتصادی
۴

معاون وزیر راه و ترابری خبر داد آماده باش زمستانی گروه های راهداری در جاده های کشور

گروه های راهداری در همه جاده ها با آمادگی کامل و تجهیزات مناسب برای برف روبی و هموارسازی تردد جاده ها در حالت آماده باش هستند.

محمد بخارایی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان این مطلب درباره آمادگی این سازمان در فصل زمستان گفت: تاکنون 10هزار تن آسفالت در جاده های کشور برای بهسازی استفاده شده و لکه ها و مشکلات در بیشتر مناطق رفع شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 180هزارکیلومتر جاده در کشور وجود دارد، گفت: 1600کیلومتر راه با سرمایه گذاری 800میلیارد تومانی تا پایان سال به جاده های کشور اضافه می شود.

وی گفت: از 180هزارکیلومتر جاده 24هزار کیلومتر راه شریانی است و احداث باند دوم در این محورها در دستور کار وزارت راه و ترابری قرار دارد.

بخارایی با اشاره به وجود 1600کیلومتر بزرگراه و 6500کیلومتر آزادراه در کشور گفت: رویکرد وزارت راه و ترابری در زمینه توسعه حمل و نقل زمینی شامل چهاربانده کردن محورهای ارتباطی، حذف نقاط پرحادثه، استقرار گروه های توانمند برای امدادرسانی در این مناطق، نصب تابلو و علایم هشداردهنده و نوسازی ناوگان جاده ای است.

وی افزود: هم اکنون 90درصد از مسافرتها و جابجایی بار و مسافر در کشور با ناوگان جاده ای انجام می شود.

بخارایی با تاکید بر ضرورت تلاش برای کاهش سوانح رانندگی گفت: اقدامات متنوع مهندسی نظارت امداد و نجات بهینه سازی ناوگان و آموزش می تواند نقش موثری در این کاهش داشته باشد.