آرشیو چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۷۲
اخبار اقتصادی
۴

معاون وزیر صنایع و معادن اعلام کرد کاهش 30درصدی تولید فولاد به علت قطع گاز

معاون وزیر صنایع و معادن گفت: قطع گاز موجب کاهش تولید واحدهای فولادسازی کشور از جمله شرکت فولاد مبارکه و شرکت فولاد خوزستان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «احمدعلی هراتی نیک» در نشست خبری که در حاشیه مراسم گشایش مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در کرج برگزار شد، افزود: میزان افت تولید این واحدها در پایان سال محاسبه می شود.

وی در پاسخ به اینکه ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) چه تدابیری برای حل مشکل قطعی گاز اندیشیده است، اظهار داشت: ایمیدرو و واحدهای فولادسازی، مصرف کننده گاز هستند و کار خاصی نمی توانند انجام دهند.

هراتی نیک در عین حال افت 30 تا 40درصدی تولید در واحدهای فولادسازی کشور را رد نکرد.

بهره برداری از مرکز تحقیقات

بهره برداری از مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با حضور معاون وزیر صنایع و معادن در شهرک «کاوش» کرج آغاز شد.

مجری طرح مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در مراسم افتتاح این مرکز گفت: ایجاد این مرکز از سال 1367 آغاز شده و تاکنون 14میلیارد و500میلیون تومان منابع دولتی برای ایجاد آن هزینه شده است.

«حسن شریف» با بیان اینکه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران دارای بهترین تجهیزات در بخش های کانی شناسی، شیمی و محیط زیست است افزود: این مرکز برنده مناقصه های بزرگ محیط زیست دریایی در محدوده رودخانه های استان گیلان و آبهای ساحلی خلیج فارس شده است.

وی در ادامه به مناقصه هایی که این مرکز برنده شده است اشاره کرد و گفت: مناقصه هایی که این مرکز در آن برنده شده شامل اندازه گیری و پالایش آلاینده های فلزات سنگین، سموم، نفت و پارامترهای فیزیکی و شیمیایی در محدوده رودخانه های استان گیلان به مبلغ 4میلیارد و712میلیون ریال و طرح جامع اندازه گیری و پالایش آلودگی های نفتی و غیرنفتی در آب های ساحلی خلیج فارس به مبلغ یک میلیارد و917میلیون ریال می باشد.

شریف سپس تاکید کرد: باید جایگاه این مرکز با پشتیبانی جدی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی تبیین شود و جداکردن این مرکز از بخش معدن و واگذاری آن به بخش های آموزشی به زیان این مرکز تحقیقاتی است.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه های چهاربخش کانی شناسی، شیمی، محیط زیست و فرآوری افزود: حجم قراردادهای تحقیقاتی که تاکنون توسط این مرکز منعقد شده 2میلیارد و500میلیون تومان است.