آرشیو چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۷۲
اخبار اقتصادی
۴

اعلام آمادگی شرکت های مخابراتی چین برای سرمایه گذاری در ایران

شرکت های مخابراتی شانگهای از مهمترین شهرهای تجاری و اقتصادی چین آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در صنایع مخابراتی ایران و شرکت در مزایده اپراتور سوم اعلام کردند.

خبرنگار ایرنا از پکن گزارش داد، در جریان مذاکرات هیاتی از مقام های ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با صاحبان صنایع مخابراتی در شانگهای واقع در شرق چین، طرف های چینی برای سرمایه گذاری در ایران ابراز تمایل کردند.

معاون آموزشی، پژوهشی و بین المللی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که به شانگهای سفر کرده با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بسیار خوب در شرکت های چینی در حوزه مخابرات و تلفن همراه گفت: در مذاکرات با طرف های چینی در شانگهای کلیات مزایده اپراتور سوم و بحث خصوصی سازی مخابرات به اطلاع مقام های چینی رسانده شد.

وی از آماده شدن اسناد مزایده اپراتور سوم خبر داد و گفت: اپراتور سوم که یک اپراتور خصوصی است مزایده آن بزودی اعلام می شود و شرکت های خارجی با همکاری شرکای داخلی می توانند در این طرح که توجیه اقتصادی بالایی دارد شرکت کنند.وی مذاکراتش با مسئولان اتاق بازرگانی و فدراسیون صاحبان صنایع و سرمایه شانگهای و مدیران مخابرات شانگهای را سودمند خواند و گفت: در این دیدارها اطلاعات لازم در خصوص سرمایه گذاری در ایران ارایه شد.