آرشیو چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۷۲
اخبار اقتصادی
۴

کردزنگنه:دولت بار مالی لایحه اصل 44 را پذیرفت

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی از پذیرش بار مالی لایحه اصل 44 توسط دولت، واگذاری اولین بانک دولتی تا 2هفته آینده و عرضه سهام پتروشیمی فناوران تا پایان ماه جاری خبر داد.

غلامرضا حیدری کردزنگنه در گفتگو با مهر از پذیرش بارمالی اجرای لایحه اصل 44 قانون اساسی از سوی دولت در جلسه یکشنبه دولت خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد که دولت بار مالی ناشی از اجرای سیاستهای اصل 44 که از سوی شورای نگهبان مغایر با اصل 75 قانون اساسی شناخته شده بود، بپذیرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه این موضوع پس از تصویب در هیئت دولت به مجلس و شورای نگهبان نیز اعلام شده است، افزود: بار مالی ناشی از اجرای سیاستهای اصل 44 مشخص نیست و هم اکنون نیز قابل محاسبه نیست، اما دولت پذیرفته که این بار مالی را در بودجه های سالانه خود محاسبه کند.به احتمال قوی با مصوبه دولت پیش بینی می شود که لایحه اصل 44 برای بررسی نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع نشود.

وی همچنین از واگذاری 5درصد سهام بانک ملت تا دو هفته آینده در بورس خبر داد و اظهار داشت: کارهای آماده سازی واگذاری سهام دو بانک ملت و تجارت در حال انجام است.

کردزنگنه خاطرنشان کرد: سازمان بورس یکسری اطلاعات از بانک ملت برای پذیرش سهام و عرضه آن در بورس درخواست کرده بود که این بانک نیز در حال آماده کردن این اطلاعات است تا بدین طریق ورود سهام این بانک به بورس به انجام برسد.