آرشیو چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۷۲
اخبار خارجی
۱۶

نخست وزیر انگلیس: تا 10 سال دیگر در افغانستان می مانیم

براون در کابل اعلام کرد، نیروهای انگلیسی تا 10 سال دیگر در افغانستان می مانند.

به نوشته روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» چاپ لندن، گوردون براون نخست وزیر انگلیس پس از عراق وارد افغانستان شد و با فرماندهان انگلیسی و مقام های افغانی دیدار و گفت وگو کرد.

«براون» در دیدار با «حامد کرزای» رئیس جمهور افغانستان در کابل ضمن دفاع از حضور نظامی انگلیس در این کشور، اعلام کرد نیروهای انگلیسی تا 10 سال دیگر در افغانستان خواهند ماند.

براون در حالی ادامه حضور نظامیان کشورش را در افغانستان اعلام کرد که در روزها و ماه های گذشته خبرهای متعددی درباره کمبود تجهیزات و وسایل اولیه پزشکی در میان نظامیان انگلیسی حاضر در افغانستان منتشر شده است. این اظهارات در شرایطی گفته می شود که رویتر گزارش داده که سربازان انگلیسی با سرشکستگی تا دو هفته دیگر از بصره خارج خواهند شد.

خبر دیگر این که وزارت دفاع افغانستان از دفع حملات طالبان به منطقه «موسی قلعه» و «سنگین» در جنوب این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که ارتش افغانستان و نیروهای ائتلاف شهر «موسی قلعه» در ولایت «هلمند» را به تصرف خود درآوردند، شبه نظامیان طالبان به منطقه «سنگین» یورش بردند که با مقاومت نیروهای افغان و ائتلاف مواجه شده و مجبور به عقب نشینی شدند. وزارت دفاع افغانستان در اطلاعیه ای ضمن اعلام این خبر گفت در این درگیری ها ده ها تن از اعضای طالبان کشته و مجروح شدند.

گفتنی است، شهر موسی قلعه در استان هلمند به مدت 10 ماه در کنترل طالبان بود و در این مدت تبدیل به مهمترین پایگاه این گروه تروریستی در افغانستان شد.