آرشیو چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۷۲
شهرستان ها
۱۱

استاندار آذربایجان غربی: 400 میلیارد ریال اعتبار به پروژه میانگذرشهید کلانتری اختصاص یافت

تاکنون حدود 400 میلیارد ریال اعتبار با مساعدت رئیس جمهور برای اجرای پروژه میانگذر شهید کلانتری تخصیص یافته است.

دکتر رحیم قربانی استاندار آذربایجان غربی ضمن اعلام این مطلب افزود: علاوه بر 150 میلیارد ریال اعتبارات پیش بینی شده در لایحه قانون بودجه سال 86، برای این پروژه، مبلغ 100 میلیارد ریال با مساعدت رئیس جمهوری از محل اعتبارات تبصره 3، 100 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات توازن منطقه ای به این پروژه تخصیص یافته که علاوه بر رفع نیاز اعتبارات طرح، در تسریع اجرای آن نیز نقش موثری را ایفا می کند.

وی همچنین با اشاره به نقص فنی به وجود آمده در اجرای پروژه میانگذر شهید کلانتری اظهار کرد: به رغم بهره گیری از مشاوران زبده خارجی در اجرای این طرح، به دلیل مشکلات فنی در جاگذاری عرضه پل بر روی کیسون ها (ستون ها) دچار وقفه چهارماهه شد که در نهایت با ارائه راه حل توسط مهندسان ایرانی مشکل حل و اجرای آن از سر گرفته شده است.

وی به نقش این طرح در توسعه مبادلات تجاری ایران با کشورهای اروپایی اشاره کرد و یادآور شد: با بهره برداری از این جاده ارتباطی، علاوه بر کاهش مسافت بین دو شهر ارومیه و تبریز، دسترسی تجار و بازرگانان استان های مرکزی کشور به بازارهای حاشیه دریای سیاه به سهولت انجام می گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با اعلام اینکه علل ایجاد صف های طولانی در مقابل نانوایی های شهر ارومیه شناسایی شده است افزود: سهمیه آرد به رغم کاهش آن در استان های دیگر کشور در آذربایجان غربی تغییر پیدا نمی کند.

وی ایجاد نانوایی در روستاهای مختلف استان را در جلوگیری از سرریز مردم روستاها در نانوایی های شهر موثر دانست و تاکید کرد: در روستاها با هر تعداد خانوار در صورت تمایل مردم نانوایی ایجاد می شود.

وی به مشکل احتمالی تامین سوخت در ایام فصل زمستان نیز اشاره کرد و گفت: هماهنگی و تدابیر لازم جهت جلوگیری از کمبود سوخت مصرفی مردم در استان اندیشیده شده و مسئولان ذی ربط نیز قول داده اند که در زمستان با کمبود سوخت مواجه نشویم.