آرشیو چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۷۲
دانش و پژوهش
۷

تلاش انگلستان برای رهبری علم پزشکی در جهان

دولت انگلستان از برنامه هایی برای ایجاد یک مرکز 500 میلیون پوندی تحقیقات پزشکی در لندن حمایت می کند تا از این طریق بتواند بهترین دانشمندان کشور را در آن گرد آورد.

به گزارش رویترز از لندن، دولت انگلستان موافقت کرده است که زمینی را در مرکز لندن به کنسرسیومی که سرگرم برنامه ریزی برای تاسیس مرکز جدید تحقیقات و نوآوری های پزشکی این کشور است، بفروشد.

این کنسرسیوم، 85 میلیون پوند به عنوان بهای این زمین خواهد پرداخت.

چند شرکت ساخت وساز خواستار خرید این زمین شده اند که در نزدیکی کتابخانه انگلیس و ایستگاه «سنت پانکراس» قرار دارد. این ایستگاه، مکان جدید خدمات راه آهن سریع السیر به اروپاست.

گوردون براونت، نخست وزیر انگلستان با محققان و مسئولانی که این پروژه را هدایت می کنند ملاقات کرد و این برنامه را بسیار ارزشمند خواند.

وی به آنان گفت: «این فرصت یگانه ای برای انگلستان است که یکبار دیگر خود را به سطح رهبری علم پزشکی برساند.»

این کنسرسیوم طی بیانیه ای اعلام کرد: « مرکز تحقیقات پزشکی جدید که قرار است در پایان سال 2013 گشایش یابد، 1500 تن را به کار خواهد گماشت و به جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات مجهز خواهد شد.»

طبق همین بیانیه «تحقیقات دراین مرکز منجر به درمان های جدیدی خواهد شد که سازمان ملی بهداشت انگلستان خواهد توانست آن ها را آزمایش کند و به کار گیرد.»

شورای تحقیقات پزشکی که با بودجه دولتی کار می کند، مرکز تحقیقات خیریه سرطان انگلستان، یونیورسیتی کالج لندن و «ول کام تراست»، بزرگترین مرکز خیریه این کشور که از تحقیقات زیست پزشکی حمایت می کند، حامیان این پروژه را تشکیل می دهند.

محققانی از سه مرکز نخست یاد شده در مرکز پژوهشی جدید گرد خواهند آمد و «ول کام تر است»، هزینه دانشمندان فعال در آن را تامین خواهد کرد.

پل نرس، رئیس دانشگاه راکفلر نیویورک و برنده جایزه نوبل پزشکی در سال 2001، هدایت برنامه ریزی علمی این مرکز را برعهده خواهد داشت.

هدف این مرکز تحقیقات پزشکی آنست که برای بیماری هایی مانند سرطان، سکته مغزی، بیماری های قلبی، دیابت، مننژیت، سل و ویروس هایی مانند ویروس آنفلوآنزا و اچ آی وی، درمانهایی بیابد.