آرشیو یکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۸۱
اخبار خارجی
۱۶

مرکز بین المللی تحقیقات استراتژیک لندن: آمریکا در عراق و افغانستان شکست خورده است

مرکز بین المللی تحقیقات استراتژیک لندن در گزارشی اعلام کرد آمریکا در جنگ عراق و افغانستان شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری فارس این مرکز در گزارش سالیانه خود اعلام کرد، در حالی که آمریکا مدعی است در حال جنگ علیه تروریست ها در عراق و افغانستان است اما آمارها نشان می دهد خطرات تروریستی نه تنها کاهش نیافته بلکه به شدت افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: «قدرت و ظرفیت شبکه های تروریستی افزایش یافته است و آمریکا و هم پیمانانش از شش سال گذشته تلاش می کنند که این خطرات را ریشه کن کنند اما شواهد و قرائن به وضوح نشان می دهد که در این امر موفق نبوده اند.»

16 دستگاه اطلاعاتی آمریکا نیز در گزارش خود اعلام کرده بودند: «القاعده از حمایت عناصر قوی و مهم در حملات خود برخوردار است برای مثال مناطق قبیله نشین پاکستان پناهگاه امنی برای فرماندهان و سرکرده های این سازمان محسوب می شود.»

همچنین «نیکلاسارکوزی» رئیس جمهور فرانسه برای اولین بار به طور سرزده وارد افغانستان شد. وی در این سفر با مقامات افغان و نیروهای فرانسوی دیدار کرد. فرانسه حدود 1600 نیروی نظامی در افغانستان دارد که اغلب در کابل مستقر هستند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هم در گزارشی اعلام کرد، سربازان انگلیسی مستقر در افغانستان بیشتر بر اثر استعمال مواد مخدر کشته می شوند تا بر اثر جنگ.

براساس این گزارش سالانه یک گردان انگلیسی به علت اعتیاد جان خود را از دست می دهند.