آرشیو یکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۸۱
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

¤ ملت دایه مهربان تر از مادر نمی خواهد. چه شده است افرادی که منافع خود را در شکستن قبح همه چیز می پنداشتند ، حالابه فکر گرانی و مشکلات اقتصادی مردم افتاده اند.

امینی

¤ به کسانی که در مورد نبود آزادی بیان در جامعه به دولت اعتراض می کنند می گویم که آزادی بیشتر از این که با شبکه های ضدانقلاب تماس می گیرند و علیه دولت با آن ها مصاحبه می کنند؟

یک خواننده کیهان

¤ برخی از روزنامه های اصلاح طلب، زمانی که خاتمی رئیس جمهور بود می گفتند که مقام ریاست جمهوری دومین شخصیت کشور است و نباید از او انتقاد کرد اما حالاکه احمدی نژاد رئیس جمهور شده است هر نوع توهینی را به ایشان روا می دارند.

ذوالفقاری از تهران

¤ با این که بند بند تهمت های آژانس در حال حل شدن است و گزارش آژانس های اطلاعاتی آمریکا که علی رغم شیطنت مستتر در آن گواه پاک دامنی هسته ای ما بود و حقانیت فعالیت هسته ای ما از آفتاب روشن تر است، اما باز هم می بینیم که کشورهای غربی با بی شرمی تمام در حال تصویب سومین قطعنامه علیه ما در شورای ضدامنیت هستند. نقشه آنها این است که می خواهند ایران را به هر طریقی که شده تضعیف کنند.

نظام زاده

¤ در ویژه برنامه های شب یلدای صدا و سیما با نشان دادن میوه ها و آجیل ها و شیرینی های مختلف به نوعی این شب را در این خوراکی ها خلاصه کردند. شاید خیلی از مردم توانایی اقتصادی خریدن این همه تنقلات را نداشتند، اما در عوض صمیمیت و محبت در خانه هایشان بود. در بسیاری از روایات و احادیث مذمت اسراف و مصرف گرایی آمده است. صدا و سیما رسانه ملی ماست و از آن الگوی زندگی می گیریم و بهتر است در این گونه موارد دقت بیشتری کند.

شهبازی از شهرری

¤ چند روز پیش در برنامه سیمای خانواده شبکه اول سیما، شاهد پخش ترانه ای از افشین مقدم، از خواننده های فاسد زمان شاه بودیم. متاسفانه مدتی است که جریان خزنده ای در صدا و سیما در حال بازسازی ابتذال طاغوتی است که باعث نگرانی می باشد.

وثوق از تهران

¤ سهام عدالت، به جوانان بالای 25 سال که با والدینشان زندگی می کنند تعلق نمی گیرد به نظر می رسد با توجه به این که این افراد در ابتدای زندگی قرار دارند و با مشکلات فراوانی از جمله مسائل ازدواج و بیکاری روبرو می باشند بهتر است شامل حال آنها نیز بشود. نکته دیگر این که دیده می شود، در برخی از فروشگاه ها، شیرهای دولتی که با سوبسید دولت عرضه می شوند، به قیمت آزاد فروخته می شود.

احمدی

¤ لطفا راهنمایی بفرمایید که کتاب «شوالیه های ناتوی فرهنگی» نوشته پیام فضلی نژاد را چگونه و از کجا باید تهیه کنیم؟

سیفی از تهران

کیهان: این کتاب بزودی از سوی انتشارات کیهان روانه بازار خواهد شد.

¤ در استان چهارمحال و بختیاری با گذشت سه ماه از آغاز سال تحصیلی، هنوز حق الزحمه اضافه تدریس دبیران مدارس پرداخت نشده است. این در حالی است که طبق روال باید در همان یکی دو ماه ابتدای سال پرداخت می شد.

مؤمنی از کیانشهر کردستان

¤ وزیر رفاه اوایل سال اعلام کرده اند که جرایم بیمه ای واحدهای تولیدی بخشیده خواهد شد. اما سال در حال تمام شدن است و خبری از بخشش نیست.

صادقیان از اردبیل

¤ سریال ساعت شنی که هفته ای سه مرتبه از شبکه اول سیما پخش می شود، فقط به سیاه نمایی جامعه می پردازد. این در حالی است که بهتر است در کنار نقاط منفی به نقاط مثبت جامعه هم پرداخته شود.

یک خواننده کیهان از تهران

¤ در آزمون سردفتری اسناد کشور که پیش از این از خواهران و برادران ثبت نام شده است، به تازگی اعلام کرده اند که از خواهران آزمون گرفته نمی شود. این در حالی است که علت آن را شفاف بیان نکرده اند. از دستگاهی که متولی امر عدالت است این موضوع بعید است.

یک خواننده کیهان

¤ برخی از تولیدکنندگان داخلی در کشورمان وجود دارند که به لحاظ کیفیت محصولاتشان با نمونه های خارجی قابل رقابت است. اما برای این که بتوانند هم پای آنها بشوند، باید هزینه هایی چون بیمه و مالیات و غیره کاهش یابد.

حبیب الله فرشجی

¤ متاسفانه در برخی از وسایل نقلیه در معابر عمومی در تهران شاهد رفتار بسیار زشتی از سوی بعضی از جوانان هستیم. به نظر می رسد که اگر جلوی این کارهای انحرافی و غیراخلاقی گرفته نشود، به مرور زمان قبح آن از بین خواهد رفت.

رضایی

¤ در اثر سختگیری برای تعویض پلاک فشار زیادی بر مردم وارد می شود. بهتر است تدابیر بیشتری برای سهولت این امر اندیشیده شود.

افشنگ

¤ جایگاه های سوخت رسانی گاز در تهران بسیار کم است. تفکیک این جایگاه ها برای وسایل نقلیه گازسوز شخصی و باربری، کار را مشکل تر کرده است.

یک شهروند

¤ حدود 10 روز است که روشنایی جاده اصلی روستای ما خراب شده است. با مراکز مربوطه هم تماس گرفتیم اما رسیدگی نکرده اند.

از اهالی روستای فرارک شهریار

¤ دو سال است که دیوار روبروی ساختمان های آ اس ب واقع در انتهای خیابان شیرازجنوبی، خیابان ایران شناسی بلاتکلیف مانده است. قرار بود که سازمان زیباسازی شهر تهران برای ترمیم آن اقدام کند، اما تاکنون هیچ کاری نشده است.

اکبریان از منطقه 6 تهران