آرشیو یکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۸۱
اخبار کشور
۲

به منظور نصب موشک های تور-ام-1 گروهی از کارشناسان نظامی روسیه وارد تهران شدند

به دنبال امضای توافقنامه همکاری نظامی بین ایران و روسیه کارشناسان روسی برای کمک به نصب موشک های «تور.ام.یک» ضد اهداف هوایی وارد تهران شدند.

به گزارش منابع خبری رسانه های روسی به نقل از میخائیل دمیتریوف رئیس هیئت همکاری های نظامی- فنی روسیه اعلام کردند که مسایل دفاع هوایی در اولویت همکاری های روسیه و ایران قرار دارد.

وی افزود، ایران آن طور که واشنگتن و برخی کشورهای غربی معتقدند کشوری نیست که به دخالت در امور دیگران بپردازد.

دمیتریوف تصریح کرد، روسیه موشک هایی را که قبلاتهران برای خرید آنها قرارداد بسته بود، به ایران تحویل داد و اکنون هم این کشور کارشناسانش را به ایران فرستاده تا به آنها در نصب این موشک ها و نظارت بر آموزش شان کمک کند.

وی گفت: در امر واردات این نوع موشک ها به ایران جای شکی وجود ندارد، چرا که سیستم «تور.ام.یک» نوعی سلاح عادی برای دفاع از نزدیک است.

پیشنهاد تشکیل مؤسسه امنیت نیروگاه بوشهر

شرکت روسی «اتم استروی اکسپورت» پیمانکار ساخت و راه اندازی نیروگاه بوشهر از ایجاد یک مؤسسه مشترک بین ایران و روسیه برای تضمین امنیت نیروگاه بوشهر خبر داد.

به گزارش روزنامه الجزیره سرگئی شماتکو رئیس این شرکت اظهار داشت: ایجاد مؤسسه مشترک بین روسیه و ایران را برای تضمین امنیت نیروگاه بوشهر بعید نمی دانم.

وی بر وجود درک مشترک طرفین روس و ایران از مشکلات موجود در چارچوب پروژه مذکور و زمان اجرای آن تاکید کرد و گفت: این شرکت حتی به زودی ساخت این نیروگاه را تکمیل خواهد کرد.