آرشیو یکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۸۱
اخبار کشور
۲

جوابیه شبکه دو سیما و توضیحات کیهان

در پی چاپ خبری در ستون خبر ویژه با عنوان «بی حجابی شرط حضور در فیلم آقای روشنفکر»، روابط عمومی شبکه دو سیما با ارسال تکذیبیه ای خواستار درج جوابیه فریدون جیرانی شد. ذیلا جوابیه جیرانی به همراه توضیحات کیهان از نظر خوانندگان می گذرد.

جیرانی در توضیحاتش نوشته است:

اولا: هیچ کارگردانی در هیچ موقعیتی حق ندارد (به خود حق نمی دهد) در رابطه با حجاب دستورالعملی صادر کند. چه در کار سینمایی، چه در کار تلویزیونی تهیه کننده و مدیری در بالای کار وجود دارد که بر کار نظارت می کند. بنابراین چنین خبری از مبنا دروغ است و اینجانب تاکنون به هیچ سؤالی در این رابطه به هیچکس پاسخ ندادم که اصلا دلیلی برای پاسخگویی وجود نداشته است.

ثانیا: من آقای روشنفکر نیستم و روشنفکری را در کشف حجاب نمی دانم، خوشبختانه مجموعه ای که در حال ساخت آن هستم درباره پدیده روشنفکری و آفت های آن در ایران است. اگر نگارنده ستون خبر ویژه کمی تحمل می کرد تا مجموعه را ببیند مسلما در بکارگیری واژه آقای روشنفکر کمی تامل می کرد.

ثالثا خواهش می کنم در نگارش چنین خبرهایی کمی تامل کنید و ناامنی فکری و روحی برای افرادی بوجود نیاورید که 27 سال است در داخل نظام و با اعتقاد به نظام کار کرده اند.

1- کیهان اسناد کافی و متقنی در خصوص اقدام نامشروع جیرانی مبنی بر شرط بی حجابی برای حضور زنان بازیگر در اردوی فیلمبرداری در اختیار دارد که در زمان لازم آنها را منتشر خواهد ساخت.

2- مدیران بلندپایه صدا و سیما در تماس با کیهان خبر ستون ویژه را کاملا تایید کرده اند. بنابراین متاسفیم که مسئولان شبکه دو این سازمان به جای برخورد با کارگردان مزبور برای ما تکذیبیه می فرستند و از خلافکار حمایت می کنند.

3- همچنین مقامات یکی از استان های شمالی کشور که سریال مورد بحث در آن استان فیلمبرداری شده نیز خبر کیهان را تایید کرده اند.

4- نکته تاسف برانگیز دیگر اینکه روز پنجشنبه گذشته در حالی که اقدام نامشروع جیرانی همگان را آزار می داد، یکی از شبکه های صدا و سیما ضمن دعوت از وی تریبون در اختیار او قرار داد تا این به اصطلاح هنرمند درباره نحوه اصلاح سینمای ایران رهنمود ارائه کند.