آرشیو یکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۸۱
اخبار کشور
۳

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان: ایران هسته ای هرگز خطری علیه منطقه نیست

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان تاکید کرد که وجود ایران هسته ای هرگز تهدید یا خطری علیه کشورهای منطقه نیست و دفاع از این کشور بر همه مسلمانان یک واجب دینی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، علامه « یوسف قرضاوی»، پس از ترخیص از بیمارستان در گفت وگویی با یک روزنامه قطری، تاکید کرد استفاده از فن آوری صلح آمیز هسته ای حق مسلم ایران و سایر کشورهای جهان است.

این شخصیت برجسته اسلامی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «چرا باید ایران را از این حق محروم کرد و چرا علیه ایران به خاطر استفاده صلح آمیز از فن آوری هسته ای اعتراض می شود؟ آیا به این خاطر که ایران یک کشور اسلامی است.»

وی در ادامه افزود: «اعتراضات علیه ایران در حالی مطرح می شود که هیچ گونه اعتراضی علیه رژیم صهیونیستی به رغم دراختیار داشتن بمب ها و کلاهک های هسته ای که خطری واقعی برای منطقه به شمار می آید، صورت نمی گیرد.»

قرضاوی ضمن تاکید بر حمایت کامل خود از ایران گفت عامل مذهب هرگز مانع از حمایت وی از این کشور نخواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: «دشمن کشورهای اسلامی چه سنی باشند چه شیعه، دشمن همه امت اسلام به شمار می آید.»

وی تصریح کرد: «اسلام به همه مسلمانان سفارش کرده است که در برابر تجاوزگران، مقاومت و ایستادگی کنند و امت اسلام موظف است که از کشورهای اسلامی از جمله ایران که جزئی از جهان پهناور اسلام است، حمایت و دفاع کند.»

قرضاوی همچنین تاکید کرد اسلام با هرگونه تجاوز به خاک کشورهای جهان مخالف است و حال چه رسد به این که کشور مورد تجاوز، یک کشور اسلامی باشد.

وی ضمن اشاره به شرکت «محمود احمدی نژاد»، رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در دوحه پایتخت قطر اظهار داشت: «اگر ایران تهدیدی برای این کشورها بود، هرگز در یک چنین اجلاسی شرکت و پیشنهادات خود را در آن مطرح نمی کرد.»