آرشیو یکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۸۱
اخبار کشور
۳

نماینده مردم تبریز در مجلس: آقای خاتمی! شما برای آذربایجان چه کار کردید؟!

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور آقای خاتمی در تبریز و اظهارات و موضع گیری های ایشان را در قبال آذربایجان به فال نیک می گیریم. اما این اظهارات نمی تواند نافی بی توجهی یا کم لطفی وی در طول 8 سال عملکرد دولتش در قبال آذربایجان باشد.

«عشرت شایق» در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان این مطلب افزود: آقای خاتمی در دیدار با نخبگان تبریز به زیباترین شیوه به وصف آذربایجان و جایگاه آن در تاریخ، فرهنگ، هنر و سیاست پرداخت اما انتظار مردم این بود که می گفت دولت خودش نسبت به خطه آذربایجان در دوران اصلاحات چه خدمتی کرده است.

وی اظهارات خاتمی مبنی بر اینکه «آنچه به تبریز داده شده خیلی کمتر از آن چیزی است که مستحق آن بوده است»، را حرف دل مردم این شهر دانست و تصریح کرد: ای کاش آقای خاتمی به این پرسش پاسخ می داد که دولت ایشان چرا این بی توجهی را در دو دوره ریاست جمهوری روا داشته و اگر کاستی ها از قبل وجود داشته چرا برای جبران آن اقدامی انجام نداد.

شایق با اشاره به تاخیر چندین ساله پروژه های مهم استان آذربایجان شرقی گفت: طرح های مهم آذربایجان شرقی که نقش تعیین کننده ای در توسعه منطقه دارند مانند آزاد راه زنجان- تبریز و تبریز- بازرگان، سد شهید مدنی، راه آهن میانه- تبریز و چندین پروژه ملی دیگر همواره مورد غفلت دولت های قبلی بوده است و این وضعیت باعث شده تا ایجاد زیرساخت های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این منطقه با تاخیر غیر موجه روبرو شود. عضو فراکسیون اصولگرایان در مجلس در خاتمه تاکید کرد: آذربایجان و تبریز بیش از تعریف و تمجید به اقدام عملی دولت ها برای جبران عقب ماندگی نیازمند است، مقایسه بعضی از استان ها مانند یزد در ابتدا و انتهای دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی گویای این حقیقت است که استان ها با اعتبار و انجام طرح های عمرانی، آموزش و فرهنگی رشد پیدا می کنند نه با تعریف و تمجید.