آرشیو یکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۸۱
اخبار کشور
۳

وزیر نیرو: نیروگاه اتمی بوشهر سال آینده به بهره برداری می رسد

نیروگاه اتمی بوشهر سال آینده به بهره برداری می رسد.

وزیر نیرو این خبر را در جمع خبرنگاران در خرم آباد اعلام کرد و افزود: نیروگاه اتمی بوشهر یکهزار مگاواتی است و تا تابستان سال آینده 500 مگاوات از نیروگاه وارد مدار می شود و در نیمه دوم سال نیز 500 مگاوات بقیه به مدار برق سراسری کشور متصل خواهد شد. مهندس «سید پرویز فتاح» گفت: قدرت و کنترل فرکانس شبکه نیروگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا قابلیت فرکانس نیروگاه اتمی در مقایسه با نیروگاه های فسیلی و حرارتی بیشتر است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت نیروگاه بوشهر گفت: به محض شروع به کار نیروگاه، برق آن به شبکه سراسری کشور متصل می شود.

فتاح به رفع نواقص نیروگاه طبق برنامه ریزی انجام شده اشاره کرد و گفت: راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر نقش مؤثری برای رفع کمبود برق کشور در اوج مصرف آن در فصل تابستان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ما، وزیر نیرو با اشاره به پیگیری و اجرای مصوبات هیئت دولت در بخش نیرو در لرستان گفت: عملکرد وزارت نیرو در این زمینه خوب بوده اما دولت، مجلس، وزارت و استانداران باید تلاش جدی در اجرای مصوبات هیئت دولت داشته باشند.

وی بر جبران نواقص تا دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان تاکید کرد و افزود: اجرای برخی طرح ها براساس زمان بندی برنامه پیش رفته اما در اجرای برخی دیگر عقب هستیم و باید تلاش ویژه ای صورت گیرد.

وی از معطل ماندن طرح ساخت نیروگاه گازی هزارمگاواتی خرم آباد انتقاد کرد و از استاندار لرستان خواست هرچه سریع تر تکلیف پیمانکارها را روشن کنند.