آرشیو یکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۸۱
اخبار اقتصادی
۴

معاون سازمان خصوصی سازی: واگذاری سهام از طریق مذاکره لغو شد

طبق قانون، سهام از طریق بورس یا مزایده واگذار می شود و فعلا واگذاری سهام از طریق مذاکره امکان پذیر نیست.

سیدمحمد عقدایی معاون واگذاری سازمان خصوصی سازی در گفت وگو با ایسنا با بیان مطلب فوق گفت: به جای جایزه صادراتی، سهام شرکت های دولتی به صادرکنندگان واگذار می شود.

وی در مورد عرضه پتروشیمی فناوران افزود: گزارش شش ماهه این شرکت باید حسابرسی شود که این مرحله در حال انجام است، در صورتی که این گزارش به تایید حسابرس برسد این شرکت قطعا سه شنبه عرضه خواهد شد و در غیر این صورت عرضه آن به دو هفته آینده موکول می شود.

وی خاطرنشان کرد: پنج درصد از سهام پتروشیمی فناوران توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت ملی پتروشیمی به منظور کشف قیمت در روز اول عرضه شده که این سهم مشکلی نداشته و با استقبال مواجه می شود.

وی در ادامه گفت: سازمان خصوصی سازی تعهد دارد در صورت کشش بازار 9 تا 11 درصد مابقی این سهم را به صورت تدریجی ظرف یک ماه عرضه کند.

وی یادآور شد: در جلسه رئیس جمهور با سازمان خصوصی سازی و بورس قرار شد شرکت های مادر تخصصی کل سهام را به سازمان خصوصی سازی وکالت دهند تا برای هر سهم به صورت جداگانه وکالت داده نشود و به این منظور مصوبه ای در هیئت وزیران در حال تدوین است که براساس نظر رئیس جمهور این مصوبه به معنی وکالت نامه تلقی شده و نیازی نباشد که شرکت های مادر تخصصی به صورت جداگانه وکالت نامه ارائه کنند و به مراتبی که شرکت در فهرست واگذاری قرار گرفته و مصوبه هیئت وزیران را می گیرد به معنی وکالت نامه تلقی می شود.