آرشیو یکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۸۱
اخبار اقتصادی
۴

اظهارات وزیر راه درباره خرید هواپیماهای جدید و راه اندازی بندر شهید رجایی

تخلیه و بارگیری کانتینری در فاز اول بندر شهید رجایی در حال انجام است و تنها افتتاح رسمی و بهره برداری از برق مجزای آن باقی مانده است.

محمد رحمتی وزیر راه و ترابری در گفت وگو با خبرگزاری موج با بیان این مطلب در خصوص وعده های بی ثمر افتتاح این فاز از بندر رجایی افزود: من هیچ گاه اعلام نکردم فاز اول بندر رجایی در اردیبهشت یا زمان دیگری افتتاح خواهد شد و هم اکنون نیز با شرایط کنونی بندر رجایی در حداقل زمان به بهره برداری رسیده است.

محمد رحمتی در خصوص وضعیت ناوگان هوایی کشور و خرید هواپیماهای شرقی نیز توضیح داد: کمپانی های هواپیماسازی در غرب باید بدانند که وضعیت همیشه بدین گونه باقی نخواهد ماند و با پایان یافتن تحریم ها در آینده آنها به ما التماس خواهند کرد تا از آنها هواپیما بخریم.

وی ادامه داد: اصل در حمل و نقل هوایی رعایت ایمنی است و تاخیرها به دلیل مشکلات موجود در مباحث ایمنی پرواز ممکن است پدید آید، چون خرید هواپیماهای دست دوم اینگونه مشکلات را در پی دارد.

وی تصریح کرد: خرید هواپیماهای شرقی و خاصه توپولوف های 154 بدون مشکل ایمنی است و تنها این هواپیماها به دلیل بالابودن هزینه تعمیرات غیراقتصادی هستند و به هیچ وجه نا ایمن نیستند.

وی گفت: بیش از 1500 فروند از این هواپیما تولید شده است ولی از 10 سال گذشته تاکنون تولید آن متوقف است در حال حاضر نیز حدود هزار فروند آن در سراسر دنیا مسافر جابجا می کند.

وزیر راه و ترابری افزود: هیچ خط قرمزی در هواپیمایی کشور وجود ندارد، مگر در مسائل ایمنی و رعایت امنیت پروازها که به هیچ وجه از آن عبور نخواهیم کرد.

وی همچنین خبر داد: 10 فروند هواپیمای «ایران140» را سفارش ساخت داده ایم و در برنامه ها خرید هواپیماهای جدید را نیز داریم تا با ارائه تسهیلات جدید ناوگان کشور توسعه یابد.