آرشیو یکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۸۱
شهرستان ها
۱۱

معاون پارک علم و فناوری خراسان: مهمترین مشکل پژوهش در کشور کمبود تقاضا ست

در نگاه سنتی برای بررسی مشکلات پژوهش، بیشتر ریشه مشکلات درکمبود اعتبارات ارزیابی می شود اما در دیدگاه مدرن، مهمترین مشکل کمبود تقاضاست.

دکتر سعید صمدی معاون فناوری پارک علم و فناوری خراسان با بیان این مطلب افزود: بودجه های پژوهشی هزینه نیستند بلکه سرمایه گذاری برای آینده تلقی می شوند و مدیران و مسئولان بخشهای دولتی و خصوصی با اعتقاد به اینکه بدون پژوهش نباید تصمیم گیری کنیم می توانند از بروز زیانهای بزرگ جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده برای دستیابی به جایگاه اول فناوری درمنطقه براساس برنامه چشم انداز 20ساله کشور کافی نیست بلکه تحقق آرمان اقتصاد دانایی محور و افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه فناوری مسیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید کشور برای توسعه فناوری توسعه پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد است تصریح کرد: پارکهای علم و فناوری ایده های جدیدی که ظرفیت تجاری شدن را دارند، مورد حمایت قرار می دهد و موسسات اقتصادی در حول محور این ایده شکل گرفته و ضمن ایجاد اشتغال مولد منجر به ایجاد ارزش افزوده در جامعه می شود.

معاون فناوری پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد: تنها راه بیرون آمدن از مشکلات پژوهشگران و پژوهش درکشور ایمان داشتن به اثرات عمیق و پژوهش در اقتصاد و فرهنگ کشور است چرا که عدم توجه و استفاده از توان پژوهشگران کشور منجربه افزایش مهاجرت و عدم رشد کشور خواهد شد.