آرشیو یکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۸۱
حوادث
۱۵

گزارش کیهان از ممنوعیت قلیان در اماکن عمومی نیروی انتظامی: مردم متخلفان را به پلیس 110 معرفی کنند

نمایش، تبلیغ و استفاده از قلیان در کلیه اماکن عمومی از دیروز درحالی ممنوع شد که اکثر اصناف مرتبط با این ماده دخانی، اقدام به جمع آوری آن کرده اند.

به گزارش کیهان براساس طرح مبارزه ملی با دخانیات که مصوب مجلس شورای اسلامی است نمایش، تبلیغ و استفاده از قلیان و ادوات آن در رستوران ها، سفره خانه ها، رستوران های سنتی، هتل ها، مسافرخانه ها و باغچه های پذیرایی شهری و بین راهی کل کشور از اول دی ماه 86 ممنوع شده است.

این درحالی است که به گفته سرتیپ رادان؛ فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ 90 درصد از متصدیان واحدهایی که در آنها قلیان عرضه می شود اقدام به جمع آوری این ماده دخانی و ادوات آن کرده اند.

وی از جمع آوری قلیان ها از چایخانه ها در آینده خبر داده بود.

در همین حال رئیس مرکز ارتباط با رسانه های ناجا به فارس گفت: مسئولیت اجرای قانون مربوط به ممنوعیت قلیان با متصدیان، کارفرمایان و مسئولان اماکن عمومی است و در صورت هرگونه تخلف، ضوابط قانونی اعمال خواهد شد.

سرهنگ مهدی احمدی افزود: متصدیان اماکن عمومی باید تابلوهای هشداردهنده درباره ممنوعیت مصرف مواددخانی را در نقاط مناسب و در معرض دید عموم نصب کنند.

وی از مردم خواست که در صورت مشاهده تخلف در زمینه مصرف مواددخانی به ویژه قلیان در اماکن عمومی به پلیس 110 اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگار کیهان در اولین روز اجرای طرح، اکثر رستوران ها و اماکن عرضه قلیان مرکز پایتخت، اقدام به جمع آوری قلیان ها کردند.

این درحالی است که برخی چایخانه ها، هنوز اقدام به عرضه قلیان می کنند.

براساس این گزارش، مردم خواستار جدی گرفتن طرح از سوی متولیان وزارت بهداشت و نیروی انتظامی شدند.

آنها نگران این بودند که اجرای این طرح، پس از مدتی از حساسیت بیفتد و قلیان ها به اماکن عمومی بازگردد.

در همین حال تعدادی از واحدهای صنفی متخلف از طرح مبارزه با دخانیات طی روزهای گذشته پلمب شدند.