آرشیو سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۵۷۹
حوادث
۱۹

دزدان 1300 رادیوپخش خودرو دستگیر شدند

گروه حوادث: سارقان سابقه دار لوازم داخلی خودرو پس از دستگیری توسط کارآگاهان به بیش از 1300 فقره سرقت در جنوب و شرق تهران اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار ما روز 4 آذرماه سال جاری مردی با مراجعه به اداره بیستم پلیس آگاهی پایتخت مدعی شد که دستگاه رادیوپخش مسروقه خود را در مغازه یی در جنوب تهران یافته است. با اعلام شکایت این مرد از فروشنده این مغازه پرونده یی در این خصوص تشکیل شد و با دستور بازپرس محمودیان رئیس شعبه 5 دادسرای ناحیه 14 تیمی از کارآگاهان ماموریت یافتند با تحت نظر قرار دادن مغازه این فرد رفت و آمد های مشکوک به این مکان را ثبت کنند و از این طریق هسته مرکزی باندی را که پس از سرقت دستگاه رادیو پخش خودروها آنها را به فروش می رسانند، بیابند.

با گذشت 10 روز از آغاز عملیات نامحسوس پلیسی مشخص شد که سارقی سابقه دار به نام داریوش رفت و آمد های مشکوکی به مغازه موردنظر دارد، به این ترتیب کارآگاهان به تعقیب این مرد 34 ساله پرداختند و مخفیگاه وی را در محله خزانه شناسایی کردند. یک روز بعد متهم در خانه اش در حالی که مشغول استعمال مواد مخدر بود، دستگیر و برای بازجویی به پلیس آگاهی منتقل شد و تیمی دیگر از ماموران نیز در عملیاتی همزمان حسین خریدار 44 ساله اموال مسروقه را بازداشت کردند. با آغاز بازجویی از متهمان داریوش اعتراف کرد که به همراه جوانی 21 ساله به نام سعید که وی هم از سارقان سابقه دار است از آغاز سال 84 تاکنون بیش از 1300 دستگاه رادیوپخش خودرو را با شکستن شیشه سمت راننده به سرقت برده و اموال مسروقه را از طریق حسین فروخته است. با اعتراف این متهم پرونده، خانه همدستش نیز در جنوب تهران شناسایی و در حالی که وی قصد داشت از دست ماموران بگریزد دستگیر شد و در بازجویی های اولیه اعترافات همدستش را تایید کرد.

تحقیقات برای شناسایی شاکیان این باند در اداره بیستم پلیس آگاهی ادامه دارد.