آرشیو پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۳۸۴۵
صفحه آخر
۲۴

جشنواره شعر فجر 18 بهمن در همدان برگزار می شود

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: جشنواره بین المللی شعر فجر 18 بهمن امسال در این استان برگزار می شود.

«علی اصغر زواری» در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره امسال به صورت بین المللی و رقابتی برگزار می شود.

وی همچنین از تلاش برای دعوت از شاعران و ادیبان کشورهای سوریه، هند و فلسطین برای حضور در این جشنواره خبر داد. زواری افزود: شاعران و ادیبان استان تا 10 بهمن ماه امسال فرصت دارند با موضوع شعرهای جشنواره «امام و انقلاب»، «شعر آیینی»، «کودکان و نوجوانان»، «پایداری و انتفاضه»، «اجتماعی» و «آزاد» آثار خود را ارسال کنند.

وی اظهار داشت: دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا و سه نفر از شاعران و صاحبنظران استان نیز به عنوان هیات داوران آثار شرکت کنندگان را بررسی می کنند. وی همچنین گفت: همایش تئاتر عاشوراییان و نمایش «غریبه شام» در ایام دهه فجر در استان برگزار می شود.

زواری افزود: همایش استانی تئاتر عاشوراییان با حضور 19 گروه نمایشی از 19 تا 21 بهمن ماه امسال همزمان با 30 استان برگزار می شود. همچنین یک نماینده مجلس گفت: جشنواره بین المللی شعر فجر از دستاوردهای ارزشمند دولت نهم در معرفی ابعاد مختلف انقلاب اسلامی به جهانیان است.

سید محمد رضا میرتاج الدینی در گفت و گو با ستاد خبری دومین جشنواره شعر فجر، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: جشنواره ها از جمله کارهای فرهنگی تاثیر گذار در جامعه هستند و با توجه به اینکه امسال شاهد دومین حضور جشنواره شعر فجر در کنار جشنواره های فیلم و تئاتر فجر هستیم، بدون شک جای این جشنواره در احیاء و شناسایی ابعاد ناشناخته انقلاب اسلامی خالی احساس می شد.