آرشیو پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۱۴۷۶
خبر
۶

رییس مجلس هفتم:وعده لغو سهمیه بندی در پایان سال 87 عملی نمی شود

رییس مجلس، موفقیت دولت نهم در عملی کردن وعده لغو سهمیه بندی بنزین در پایان سال 87 را بعید دانست و گفت: ما هم علاقه مند نیستیم سهمیه بندی همیشگی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی حدادعادل عصر سه شنبه در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به سوال دانشجویی که به اظهارات رییس جمهوری درخصوص پایان سهمیه بندی بنزین در سال 87 اشاره کرد، تصریح کرد: بعید می دانم موفق شوند. البته ما هم علاقه مند نیستیم سهمیه بندی همیشگی باشد؛ هم مجلس و هم دولت معتقدند باید شرایط پیش آید و یارانه هر کالایی که دولت بابت آن یارانه می پردازد، حذف شود.

وی افزود: دولت که می گوید می خواهیم سهمیه بندی را حذف کنیم، برای آن است که می خواهد به سمت حذف یارانه برود؛ ولی بعید می دانم تا پایان سال 87 این موضوع عملی شود. رییس مجلس هفتم درباره انتقادات مطرح شده درباره عرضه نشدن بنزین آزاد نیز گفت: آن جریان سیاسی که مساله تورم را مانند پتک بر سر این دولت و مجلس می کوبد تا در انتخابات پیروز شود، می بینید که برای اینکه بنزین به قیمت آزاد عرضه شود، چقدر در مجلس و رسانه هایشان به ما فشار آوردند؟ اما اگر الان بنزین آزاد به قیمت 500 تا 600 تومان عرضه شود، فکر می کنید چه اتفاقی برای این اقشار محروم می افتد؟

حداد عادل اضافه کرد: در مجلس و مطبوعات به ما فشار می آورند که چرا بنزین را به قیمت آزاد عرضه نمی کنید. چرا فشار می آورند؟ چون می دانند این کار تورم زا است، اما ما گول این تحریکات را در اداره مجلس هفتم نخوردیم که مدام پنجه به صورت دولت بکشیم. وی در پاسخ به انتقاد دانشجویی که از تورم و افزایش قیمت کالاهای اساسی در طول دو سال گذشته سخن گفت، این طور توضیح داد: بنده تورم را انکار نکرده ام. باید فکر کرد و علت تورم را پیدا کرد. افزایش نقدینگی یک علت اصلی تورم است. باید تلاش شود نقدینگی جمع شود و منشا اصلی تورم کنترل شود.