آرشیو سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۸۱
ایران زمین
۲۰

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه: مرمت تیمچه سیداسماعیل کرمانشاه پایان یافت

کرمانشاه - خبرنگار «ایران»: مرمت و بازسازی بازار سنتی و قدیمی سید اسماعیل که یکی از راسته بازارهای مرکز تجاری غرب کشور به شمار می رود پایان یافت.

ثریا باباخانی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: مرمت و بازسازی این راسته بازار که جزو بازار سنتی کرمانشاه محسوب می شود به دلیل گذشت زمان دچار فرسودگی شده بود که کارمرمت آن از نیمه دوم امسال آغاز و هفته گذشته خاتمه یافت.

وی ادامه داد: این راسته بازار به طول 61 متر، دارای 18 چشمه طاق بوده که درضلع غربی خیابان مدرس و در امتداد بازار علافخانه به سمت میدان گندمی واقع شده که 38 باب مغازه در آن مشغول فعالیت است و در گذشته نیز کاربری آن مربوط به تعمیرات سلاح های شکاری بوده اما در حال حاضر به جز یک مغازه فعالیت هایی دیگری نظیر خیاطی سنتی، پارچه فروشی، لحاف دوزی و برخی مشاغل جدید در آن مرسوم است.

باباخانی، همچنین از تلاش برای مرمت بازار قدیمی و بزرگ کرمانشاه خبرداد و گفت: بازار بزرگ کرمانشاه که از دیر باز مورد توجه تجار و بازرگانان بوده و همواره در گذر زمان ماهیت و رونق خود را حفظ کرده با تلاش های چند ساله اخیر سازمان میراث فرهنگی در برخی بخش ها آغاز شده و از روند فرسایش و زمینه های تخریب آن ممانعت به عمل آمده و در حوزه مرمت این بازار کارهای خوبی در دست اقدام است.