آرشیو سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۸۱
ورزشی
۲۳

ورزش جهان

قهرمانی یک رکابزن اسپانیایی در تور والنسیا

گروه ورزشی روبن پلازم از اسپانیا که عضو تیم بنفیکا است، در پایان پنجمین (و واپسین) مرحله از تور بین المللی دوچرخه سواری والنسیای اسپانیا، فاتح این پیکارها شد و آن را با جشن تولد 28 سالگی اش ادغام کرد. او در مرحله آخر که به مسافت 149 کیلومتر و در اطراف والنسیا برگزار شد، به رتبه بالایی نرسید و مقام اول این مرحله را به الرساندرو پتاکی معروف از ایتالیا سپرد، اما با احتساب نتایج مراحل قبلی در مجموع قهرمان شد. برتری او بر هموطنش مانوئل وازکز که دوم شد، 5 ثانیه بود. البرتو کونتا دور فاتح اسپانیایی تور دوفرانس و امیددار نخست قهرمانی به مقامی بهتر از ششمی در این تورنمنت دست نیافت.

دویستمین گل رائول و پیروزی رئال

رئال مادرید با پیروزی 12 بر اسپانیول در رقابت های هفته بیست و هفتم لیگ فوتبال اسپانیا و 8 امتیاز پیش افتادن از بارسلونا درصدر جدول رده بندی، واقعه غم انگیز حذف شدنش به دست رم در مسابقات هفته گذشته جام قهرمانان باشگاه های اروپا را تا حدی از یاد برد. رائول گونزالز کاپیتان معروف رئال با گل کردن ضربه پنالتی منجر به دومین گل این تیم در دقیقه 74 و بخشیدن پیروزی به کهکشانی ها، دویستمین گل خود را طی سال ها حضورش در لالیگا به ثمر رساند.

جشن 100 سالگی اینتر کامل شد

اینترمیلان جشن یکصدساله شدن خود را با پیروزی 02 بر رجینا در مسابقات شنبه شب لیگ فوتبال ایتالیا کامل تر ساخت. زلاتان ابراهیموویچ سوئدی و نیکولاس بردیسو آرژانتینی زنندگان گل های نراتزوری در همان 34 دقیقه نخست بازی بودند. اینتر با این برد که در هفته بیست و هفتم مسابقات حاصل آمد، از رم تیم دوم جدول موقتا 9 امتیاز پیش افتاد.

ناکامی هر دو مدعی اصلی جام حذفی انگلیس

در دور یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال انگلیس تیم لیگ برتری چلسی مدافع عنوانی قهرمانی در زمین بارنزلی دسته اولی متحمل شکست شوکه کننده 01 و از صحنه رقابت ها حذف شد. تک گل مسابقه را کایودی اوده جایی با ضربه سر و روی سانتری از مارتین دیوانی و با استفاده از اشتباه کارلو کودیچینی دروازه بان ایتالیایی آبی های لندن در دقیقه 66 به ثمر رساند. ساعاتی پیشتر منچستر یونایتد دیگر مدعی اصلی فتح جام و نایب قهرمان سال پیش نیز با نتیجه ای مشابه به پورتز ماوس باخته و حذف شده بود.