آرشیو سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۸۲
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

\ شیراز نمایشگاه عکس از طبیعت با عنوان «منابع طبیعی، بستر حیات» در قالب 30 اثر در نگارخانه آبگینه برپا شده است.انجمن دوستداران محیط زیست فارس و مدیریت فرهنگی- هنری شهرداری شیراز، برگزارکنندگان این نمایشگاه هستند.فعالیت این نمایشگاه تا 23 اسفند ادامه داشته و ساعت بازدید از آثار آن 15:30 تا 21 در نظر گرفته شده است.

\ نمایشگاه عکس با موضوع «دفاع مقدس» با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس و مدیریت فرهنگی- هنری شهرداری شیراز در نگارخانه ملی گشایش یافته است.در این نمایشگاه، بخشی از تجربیات هنر عکاسی سعیدرضا کامرانی، بهمن حسن شاهی، سیدمهدی سراج و جعفر محسنی در قالب 68 اثر ارائه شده است.این نمایشگاه تا 21 اسفندماه دایر بوده و علاقه مندان می توانند از ساعت 9 تا 12 و 15‎/30 تا 18 از آثار آن بازدید کنند.

\ نمایشگاهی از تندیس های چوبی شامل 42 اثر با همکاری سازمان ملی جوانان استان فارس در نگارخانه باغ مهر جوان برپا شده است و تا 22 اسفندماه ادامه خواهد داشت.آثار به نمایش درآمده توسط خانم ها، خیراللهی و ساعیان در سبک مدرن خلق شده است.هنردوستان می توانند از ساعت 8 تا 18 به صورت یکسره از آثار نمایشگاه دیدن کنند.

\ یاسوج طرح پژوهشی جمع آوری گویش های رایج در استان کهگیلویه و بویراحمد به مرحله اجرا در می آید. این طرح در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، دنا، بهمئی و بخش مرکزی شهرستان گچساران به مرحله اجرا درمی آید و با اجرای طرح در بخش باشت، گویش ها و لهجه های مختلف استان شناسایی و مستندنگاری می شود. در این طرح در روستاهای بالای 10 خانوار استان نمونه گویش از طریق نوار کاست تهیه و در پایان با جمع آوری گویش ها، اطلس گویشی استان تهیه خواهد شد.

\ کاشان فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی، تفریحی شهرداری کاشان در آستانه نوروز 87 و در طرح استقبال از بهار، آموزش زیباترین «سفره هفت سین ایرانی» را برگزار می کند.

این دوره آموزش با هدف تشویق و مشارکت خانواده ها در ایجاد شور و شوق، طراوت و امید و ارتقای مهارت های شهروندان کاشانی بویژه بانوان در این فرهنگسرا به اجرا درمی آید.آموزش زیباترین «سفره هفت سین ایرانی» شامل ساخت تندیس های زیبا همراه با هفت سین نوروزی است که برای گروه های سنی بزرگسالان و در 4جلسه به صورت فشرده در نظر گرفته شده است.