آرشیو شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۵۱
اخبار کشور
۳

با پیام رهبر معظم انقلاب جامعه المصطفی العالمیه در قم آغاز به کار کرد

همزمان با سال نوآوری و شکوفایی، «جامعه المصطفی العالمیه» با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب و با حضور فرهیختگان، علما، فضلاو طلاب غیرایرانی در مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، رهبر معظم انقلاب در این پیام با تاکید بر تدوین راهبردهای کلان، خواستار ترسیم چشم انداز بلندمدت و حفظ هویت این نهاد علمی متناسب با نیازهای معاصر شده اند.

رهبر معظم انقلاب در این پیام همچنین با اشاره به لزوم همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت (ع) با نهاد تازه تاسیس جامعه المصطفی العالمیه، به رشد و توسعه مراکز علمی در پاسخگویی به نیازمندی های جهان معاصر تاکید کردند.

گفتنی است، جامعه المصطفی العالمیه با ادغام دو کانون علمی و فرهنگی شامل سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور و مرکز جهانی علوم اسلامی، به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل و حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رئیس پیشین مرکز جهانی علوم اسلامی نیز به سمت ریاست این جامعه از سوی رهبر معظم انقلاب منصوب شد.

در این مراسم رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: طلاب براساس رسالتی که به عهده دارند باید به مفاهیم ارزشمند اسلامی و معنوی توجه داشته باشند و از فرصت هایی که انقلاب اسلامی برای آنان فراهم کرده، بهره مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در ادامه با اشاره به ادغام مرکز جهانی علوم اسلامی و سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور، گفت: جامعه المصطفی العالمیه، نهادی حوزوی است ولی از تجربیات نوین علمی در جهان نیز بهره مند خواهد شد.

وی با اشاره به خطوط کلی فعالیت های جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: تمام فعالیت های این نهاد علمی و آموزشی براساس معیارهای اسلامی، اهداف صلح آمیز و هماهنگ با روح وحدت و اخوت اسلامی طراحی شده است.

وی در پایان بر آمادگی این جامعه جهت برگزاری گفتمان ها و مناظرات علمی و مذهبی تاکید کرد.