آرشیو دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۶۳۹۷
شهرستان ها
۲۰

فرماندار شیروان چرداول: جاده حمیل شاهراه ارتباطی غرب کشور است

فرماندار شیروان چرداول گفت: محور مواصلاتی حمیل که در دست ساخت است، شاهراه ارتباطی غرب کشور به شمار می رود.

عزیزعلی مرادحاصلی در گفتگو با فارس در ایلام افزود: این محور مواصلاتی یکی از جاده های مهم استان ایلام به شمار رفته که با بهره برداری از آن ایلام از بن بست جغرافیایی خارج می شود.

وی ادامه داد: استان ایلام اکنون به واسطه فقدان محورهای ارتباطی مناسب و استاندارد و همچنین شرایط توپوگرافی منطقه از حیث وجود ارتفاعات متعدد و کوهستانی بودن در بن بست جغرافیایی قرار گرفته که این مهم ضرورت تکمیل این محور ارتباطی را دوچندان کرده است.

این مسئول اضافه کرد: در سفر هیئت دولت به این استان نیز این محور مورد بازدید رئیس جمهور قرار گرفت که در این بازدید رئیس جمهور دستورات لازم را در خصوص تسریع در روند تکمیل این محور ارتباطی صادر کرد.

مرادحاصلی تصریح کرد: البته مدیریت این شهرستان و مساعدت های استاندار ایلام در طول دو سال گذشته نیز جهش مناسبی را در راستای ایجاد و تکمیل این محور ارتباطی به وجود آورده است.

این مسئول اضافه کرد: تاکنون برای احداث این محور ارتباطی در استان ایلام 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

فرماندار شیروان چرداول افزود: با بهره برداری از این مسیر 60 کیلومتر از مسافت بین دو استان ایلام و کرمانشاه کاسته می شود.

مرادحاصلی گفت: در حال حاضر مسافت مسیر ایلام به کرمانشاه 180 کیلومتر بوده و مسافران ایلامی باید به ناچار از گردنه های سخت گذر رنو و قلاجه برای رسیدن به استان کرمانشاه عبور کنند.