آرشیو دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۸۹۷
صفحه آخر
۲۴

همراه با نمایشگاه کتاب تهران

نخستین حضور ناشران مغربی در نمایشگاه

امسال برای اولین بار ناشران مغربی در نمایشگاه کتاب تهران حضور به هم می رسانند.

دارلامان اولین ناشر مغربی است که حضور خود را برای شرکت در نمایشگاه اعلام کرده است. بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 12 الی 22 اردیبهشت ماه سال جاری در مصلای تهران برگزار می شود.

شرکت انتشارات اشپیرنگر آلمان

«برگزاری نمایشگاه کتاب تهران موجب شده تا ایران به بزرگترین وارد کننده کتب علمی در بین کشورهای در حال توسعه و خاورمیانه تبدیل شود.» بهروز نیرمی نماینده انتشارات اشپیرنگر که دارای شعب مرکزی و نمایندگی های فعال در آلمان، انگلیس و آمریکا است در دیدار با مدیران خارجی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ضمن بیان مطلب فوق اعلام کرد: نمایشگاه کتاب تهران تنها نمایشگاه کتاب در سطح منطقه است که ناشران شرکت کننده خارجی را وادار می کند تا کتاب های خود را با بهترین عناوین وارد این نمایشگاه کنند. وی بازار مصرف کتاب های علمی ایران را نسبت به تمامی کشورهای در حال توسعه و خاورمیانه منحصر به فرد دانست و افزود: حضور در این نمایشگاه برای انتشارات اشپیرنگر همواره موجب افتخار بوده است و ما درصدد هستیم با کتاب های سال 2007 به بعد در نمایشگاه بیست و یکم حضور داشته باشیم.

خرید پستی کتاب، بدون بار مالی

«مخاطبان بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب بدون دربرداشتن بار مالی، امکان خرید هر تعداد کتاب را از طریق پستی خواهند داشت.» معصومه آباد عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با ستاد خبری نمایشگاه کتاب افزود: شورای اسلامی شهر تهران امسال طی جلسات متعدد با مسئولان نمایشگاه سعی داشته تا نقاط ضعف سال گذشته را با توجه به دومین سال برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای تهران برطرف کند که از جمله این تمهیدات عدم محدودیت خرید کتاب از طریق پستی بدون هزینه حمل برای مخاطبان است. وی خاطرنشان ساخت: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به منظور استفاده مطلوب از کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی درصدد پررونق کردن فضای حاکم بر نمایشگاه است تا از این طریق بخشی از مشکلات شهروندی و شهری نیز برطرف شود.