آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۵۸
اخبار کشور
۲

سفیر ونزوئلادر تهران: کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلااواخر هفته آینده برگزار می شود

سفیر ونزوئلادر ایران از برگزاری کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلادر اواخر هفته آینده (21 تا 23 آوریل) در کاراکاس و در سطح وزرای خارجه دو کشور خبر داد.

به گزارش فارس، «آرتورو آنیبال گایگوس رامیرز» سفیر ونزوئلادر تهران پیش از ظهر دیروز در کنفرانسی مطبوعاتی در محل این سفارتخانه در تهران، ضمن گرامیداشت ششمین سالگرد پیروزی مردم ونزوئلادر برابر کودتای برنامه ریزی شده دولت بوش علیه هوگو چاوز، گفت: بدین منظور برنامه هایی در تمام سفارتخانه های ونزوئلادر خارج از کشور برگزار می شود که این برنامه ها از 10 آوریل در ونزوئلاآغاز شده که تا 13 آوریل ادامه دارد.

وی همچنین از برگزاری یک راهپیمایی مردمی و نظامی در ونزوئلادر روز شنبه خبر داد و گفت: در این مراسم سازمان های مربوط به دفاع ملی انقلابی، نیروهای ذخیره دفاع ملی و سازمان های بین المللی که در کاراکاس مستقر هستند، مشارکت دارند.

سفیر ونزوئلاهمچنین خاطرنشان کرد: همزمان کنگره جهانی صلح در کاراکاس نیز برگزار می شود که تعداد زیادی از هیئت های بین المللی در این کنگره شرکت دارند.

گایگوس اعلام کرد: روز یکشنبه مردم کاراکاس و دیگر نقاط ونزوئلاو همچنین سازمان های دفاع ملی و جنبش های مردمی به دست گرفتن مجدد کنترل کاراکاس را جشن می گیرند.

وی از برگزاری مراسمی در سفارت ونزوئلادر تهران خبر داد و افزود: ساعت 15 امروز فیلمی تحت عنوان «انقلاب پخش نمی شود»، که برداشتی از صحنه های واقعی است که 6 سال پیش در ونزوئلارخ داد، در این محل به نمایش در می آید و پس از پایان نمایش فیلم، توضیحات مختصری در خصوص محتوای فیلم ارائه خواهد شد.

گایگوس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران، خاطرنشان کرد: مردم ونزوئلانیز 7 سال است تحت رهبری هوگو چاوز علیه سیاست های مداخله گرایانه دولت بوش مبارزه می کنند.

سفیر ونزوئلابا بیان اینکه عاملان این کودتا در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا زندگی می کنند، گفت: این افراد کماکان به دستور دولت بوش به فعالیت های خودشان ادامه می دهند.