آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۵۸
اخبار اقتصادی
۴

اختصاص 530 میلیارد تومان یارانه توسط دولت برای کاهش بهای مسکن در کشور

امسال 530میلیارد تومان یارانه تسهیلات به بخش مسکن اختصاص می یابد.

محمد سعیدی کیا وزیر مسکن و شهرسازی در گفت وگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب گفت: در قانون دائمی تبصره 6 بودجه سال 86 بالغ بر 530 میلیارد تومان یارانه تسهیلات برای بخش مسکن در نظر گرفته شده که این رقم مشابه یارانه تخصیصی در سال گذشته است.

وی افزود: در قانون بودجه سال 87، تبصره 6 بودجه سال 86 به قانونی گسترده و دائمی تبدیل شده که حداکثر ظرف مدت سه تا چهار هفته دیگر ابلاغ و در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی جهت اجرا قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این قانون رونق ساخت و ساز و خرید و فروش مسکن را در سال جاری رقم می زند، افزود: برخی از اشکالات کوچک تبصره 6 قانون بودجه سال 86 در هفته گذشته در کمیسیون عمران مجلس مرتفع و نهایی شد که پس از ابلاغ، برنامه های وزارت مسکن مطابق آن منسجم تر و محکم تر ارائه و اجرا می شود.

سعیدی کیا با بیان اینکه قانون دائمی تبصره 6 در آینده بر حسب نیاز تکمیل تر می شود، تصریح کرد: اعطای تسهیلات به بخشهای مختلف مسکن شامل مسکن روستایی و یا اجاره ای باید به گونه ای باشد که پرداخت آن منجر به متعادل شدن قیمتها شود، ضمن اینکه به سازندگانی که فن آوری های نوین را در ساخت واحدها بکار گیرند و یا به کسانی که درصدد استقرار کارخانجات ساخت مسکن باشند وام یارانه دار اختصاص می یابد.

برنامه دولت در تبصره 6 قانون بودجه 86، واگذاری زمینهای 99 ساله برای تامین مسکن مهر و اجاره ای و همچنین به کارگیری فناوری و انبوه سازی را در برمی گیرد که در نهایت به تامین نیاز اقشار محروم و کم درآمد جامعه به مسکن منتهی می شود.