آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۵۸
حوادث
۱۵

عرضه رایگان دارو به 600بیمار مبتلابه ایدز

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، از ورود داروی آیمود به بازار خبر داد و گفت: این دارو برای استفاده 600بیمار به مرکز ایدز تحویل شده است.

دکتر رسول دیناروند در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران با بیان این که داروی آیمود در اواخر سال 86 وارد بازار شد، افزود: البته آیمود (IMOD) برخلاف بسیاری از داروها برای عموم مردم وارد بازار نشده است، بلکه فقط بیماران نیازمند، آن را به طور رایگان دریافت می کنند.

وی در این رابطه به دستورالعمل استفاده از آیمود اشاره و اضافه کرد: بر اساس این دستورالعمل فقط 600 بیمار نیازمند مجاز به استفاده از دارو هستند.

دیناروند، هزینه این دارو را برای وزارت بهداشت حدود 10هزار تومان به ازای هر دوز اعلام کرد و گفت: در حال حاضر کارخانه سازنده به اندازه رفع نیاز بیماران، دارو در اختیار دارد.

گفتنی است آیمود به عنوان داروی همراه در کنار داروهای دیگر ضد ویروس ایدز، می تواند تحول مهمی در درمان بیماران به ویژه در مرحله علامت دار شدن بیماری ایجاد کند و سال های عمر طولانی تر و با کیفیت بالاتری برای آنان به ارمغان آورد.

پرونده این دارو از سال 82 در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بررسی قرار گرفت و در بهمن ماه 85 رونمایی شد.

به گفته سازندگان آیمود، مهمترین مزایای این دارو نسبت به نمونه های مشابه، پایه گیاهی آن و در نتیجه عوارض کمتر این دارو برای بیماران و نیز اثر طولانی آن است، به طوری که تا یک سال پس از قطع دارو نیز اثر آن باقی خواهد ماند.