آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۵۸
دانش و پژوهش
۷

اعتیاد به پیام کوتاه و اختلالات فکری

طبق بررسی های روانکاوان، افرادی که بیش از حد به پیام کوتاه و نامه نگاری های الکترونیکی علاقه مند می شوند بیشتر در معرض اختلالات فکری قرار می گیرند.

به گزارش ای. پی، مشغولیت زیاد با تلفن همراه یا اینترنت می تواند به نوعی منجر به وسواس های فکری، اضطراب و سایر اختلالات شود.

بنابر همین گزارش، چنانچه ازبرقرار نشدن ارتباط یا اتصال به اینترنت احساس نامطلوب و بدی پیدا می کنید یا ا ینکه هر روز در پی جدیدتر کردن تجهیزات و افزایش زمان استفاده از پیام کوتاه و ایمیل هستید به نوعی به این کار معتاد شده اید و باید بیشتر مراقب باشید.

طبق نظر کارشناسان بسیاری افراد به ویژه جوانان به دلیل مشکلات عاطفی و شخصیتی مایل به برقراری ارتباط رو در رو و کلامی با دیگران نیستند و چنانچه بیش از حد سرگرم نامه نگاری و چک کردن پیام کوتاه خود شوند این مشکلات عاطفی در آنها تشدید می شود.

کارشناسان هشدار می دهند بهترین مواقع توجه به این موضوع و جلوگیری ازنزدیکی بیش از حد افراد با این فناوری در دوران راهنمایی و دبیرستان است.

چنانچه افراد در جمع های دوستانه و صمیمانه شرکت کنند و ارتباطات کلامی راحتی داشته باشند به ندرت دچار اعتیاد به پیام کوتاه و ایمیل می شوند.