آرشیو یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۶۴
اخبار کشور
۳

پزشک معالج احمد عزیزی: هنوز امیدمان را از دست نداده ایم

یکی از پزشکان احمد عزیزی گفت: شانس برگشت عزیزی خیلی کم است ولی ما هنوز امیدمان را از دست نداده ایم.

مرادی یکی از پزشکان معالج احمد عزیزی در بیمارستان امام رضا«ع» کرمانشاه با بیان این مطلب گفت: پزشکان و همکاران ما بعد از به کما رفتن عزیزی گفتند که شاید این حادثه براثر مسمومیت یا استفاده از داروهایی رخ داده باشد، البته ما در این باره مطمئن نیستیم.

وی افزود: می شد این فرضیه را همان ابتدا با آزمایش هایی تایید یا رد کرد که متاسفانه چنین آزمایش هایی انجام نشده است. با این وجود احتمال مسمومیت بیش از هر احتمال دیگری است.

مرادی ادامه داد: او تا این لحظه در کما مانده و حالتی نیمه نباتی دارد یعنی قلب و ریه اش کار می کند اما کورتکس مغزش که همان قسمت مشاعر یا هوشیاری اوست کار نمی کند. معمولا این گونه بیماران اگر چند روز بعد از به کما رفتن همچنان در کما بمانند شانس برگشت شان کم است و ما هم این طور فکر می کنیم. البته هنوز امیدمان را از دست نداده ایم و از احمد عزیزی مراقبت می کنیم.

پزشک معالج احمد عزیزی با اشاره به واکنش های فیزیکی وی افزود: او لبهایش را تکان می دهد و چشمهایش را باز می کند ولی هیچ یک از اینها جهت دار و هدفدار نیست. ممکن است شنوایی اش هنوز کار کند چون شنوایی آخرین حسی است که در کما از بین می رود. ولی از آنجا که او به سخن گفتن دیگران واکنشی نشان نمی دهد احتمال از بین رفتن شنوایی او نیز وجود دارد .