آرشیو یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۶۴
اخبار خارجی
۱۶

روزنامه البیان: نخست وزیر جدید ایتالیا دوست نزدیک اولمرت است

یک روزنامه عرب زبان، «سیلویو برلوسکنی» نخست وزیر آینده ایتالیا را دوست رژیم صهیونیستی و دشمن مردم منطقه معرفی کرد.

به گزارش مهر، روزنامه اماراتی «البیان» در مقاله ای به بررسی موضع گیری اخیر «سیلویو برلوسکنی» در برابر مسائل خاورمیانه پرداخت و نوشت: «برلوسکنی بار دیگر به منصب نخست وزیری ایتالیا برگشت، اما وی بیش از حد، در بیان احساسات نفرت انگیز خود در قبال منطقه شتاب زده عمل کرده است.»

برلوسکنی بلافاصله در اولین اظهارات خود پس از اعلام پیروزی راست های ایتالیا گفت که اولین سفر خارجی خود را به اسرائیل (سرزمین های اشغالی 1948) انجام می دهد، زیرا به زعم وی رژیم اسرائیل تنها دولت دموکراتیک در خاورمیانه است.

این نشریه اماراتی حمایت مطلق برلوسکنی از رژیم اسرائیل را بلافاصله پس از بازگشت به پست نخست وزیری ایتالیا یک اتفاق ندانست و نوشت: «هر چند که این اقدام بخشی از انگیزه های تبلیغات انتخاباتی نیست، اما سیاستمدار کهنه کار ایتالیا فقط براساس برنامه های داخلی مربوط به رکود شدید اقتصادی در ایتالیا وارد عرصه سیاست شده تا رکود اقتصادی در این کشور را سروسامان دهد نه اینکه از رژیم های سرکش حمایت کند.»

این روزنامه افزود: «اظهارات برلوسکنی (در حمایت از اسرائیل) چند چیز را نشان می دهد. اول اینکه وی برای از بین بردن میراث سلف خود (رومانو پرودی) در اتخاذ سیاست متعادل و مورد قبول در قبال خاورمیانه و مسائل مربوط به آن عجول است. به عبارتی دیگر ایتالیای جدید با این نخست وزیر، آغوش خود را به سوی اسرائیل گشوده است. دوم اینکه نخست وزیر جدید ایتالیا در کارش برای پیوستن به اروپای شکل گرفته از حامیان تل آویو و بردن بیش از پیش اروپایی ها به طرفداری آشکار و مفتضحانه از رژیم اسرائیل عجله کرده است.»

البیان در ادامه به سفر اخیر «آنگلامرکل» صدراعظم آلمان و «نیکلاسارکوزی» رئیس جمهوری فرانسه به فلسطین اشغالی اشاره کرد و نوشت: این دو مقام اروپایی، ساعت ها وقت خود را در اراضی اشغالی تلف کردند، اما هرگز با مقام های فلسطینی دیدار نکردند.

این روزنامه اماراتی در پایان تصریح کرد: این عملکرد کشورهای بزرگ اروپایی، نشانه جدا دانستن خودشان از مردم منطقه و همسویی با سیاست خصمانه آمریکا در قبال مسئله فلسطین است.