آرشیو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۶۵۶
سیاسی
۷

انتقاد از همراهی چین با امریکا برای صدور قطعنامه

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با طرح نظراتی انتقادی از همراهی چین با امریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران ابراز امیدواری کرد ملت ایران در آینده شاهد مواضعی متفاوت از سوی چین در خصوص برنامه هسته یی ایران باشند.

به گزارش فارس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری میزبان هیاتی عالیرتبه از مرکز مطالعات بین المللی معاصر چین بود که در نشستی سه ساعته، طرفین در خصوص مسائل مهم دوجانبه، منطقه یی و بین المللی، بحث و تبادل نظر کردند.

علیرضا ذاکراصفهانی رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در این نشست ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و با اشاره به موضوع هسته یی ایران و همراهی چین با ایالات متحده در تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت، ابراز امیدواری کرد ملت ایران در آینده شاهد سیاست ها و مواضعی متفاوت از سوی چین در خصوص برنامه هسته یی باشد. در ادامه این نشست «چوی لیرو» که در صدر هیات چینی در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری حضور یافته بود، با بیان اینکه دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته یی حق مسلم مردم ایران است، گفت: دولت چین آماده است مانند گذشته به حمایت های خود از مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص دستیابی به انرژی هسته یی ادامه دهد. وی با اشاره به ظرفیت های موجود میان دو کشور ابراز علاقه مندی کرد در آینده کارشناسان این دو مرکز، طرح و برنامه های مشترکی را به انجام برسانند.