آرشیو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۶۵۶
صفحه آخر
۲۰

چهره ها

موزه آثار سهراب سپهری در هاله یی از ابهام: راه اندازی موزه سهراب سپهری هم هر روز با مشکلات تازه یی روبه رو می شود. از یک سو مدیر موزه هنرهای معاصر تهران خبر از جمع آوری تمام آثار سپهری از سراسر کشور می دهد و از طرف دیگر، مدیر موزه هنرهای معاصر کرمان انتقال آثار سهراب به این موزه را غیرممکن می داند.

کتاب های قیصر امین پور در نخستین بهار نبودنش: امسال نخستین بهاری است که قیصر امین پور در میان ما نیست، با این همه، تجدید چاپ کتاب های شاعر در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند. «آیینه های ناگهان» (چاپ دوازدهم)، «بی بال پریدن» (چاپ دهم) و «به قول پرستو» (چاپ چهارم) از سوی نشر افق در حال انتشارند. از مجموعه های «دستور زبان عشق» (چاپ ششم)، «شعر و کودکی» (چاپ دوم)، «گزینه اشعار» (چاپ دوازدهم) و «گل ها همه آفتابگردانند» (چاپ نهم) نیز که در روزهای پایانی سال گذشته توسط انتشارات مروارید منتشر شد.

یک عمر فعالیت هنری درخشنده در موزه سینما: پوران درخشنده جوایز بین المللی قابل توجهی کسب کرده است. او این جوایز را که شامل 18 جایزه از جشنواره های داخلی و بین المللی، 58 لوح سپاس، 14 تقدیرنامه و چهار تندیس است، به موزه سینمای ایران اهدا کرد.

فعالیت جدید محمود فرشچیان

محمود فرشچیان از رونمایی تابلوی «غدیر خم» در تهران و انتقال آن به خراسان رضوی خبر داد. این هنرمند نقاش و مینیاتوریست نامدار ایرانی در گفت وگو با ایسنا، عنوان کرد: این اثر پس از چندین سال فکر، طراحی، ترسیم و اکنون آماده رونمایی شده است.