آرشیو پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۷۴
اخبار خارجی
۱۶

وزیر خارجه سوریه مذاکرات دمشق و تل آویو را به اطلاع مشعل رساند

وزیر خارجه سوریه تلاش های ترکیه برای انجام مذاکرات میان دمشق و تل آویو را به اطلاع «خالد مشعل» رساند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، «ولید معلم» در دیدار با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، میانجیگری های ترکیه به منظور فراهم کردن زمینه برای آغاز مذاکرات صلح میان دمشق و تل آویو را به اطلاع وی رساند.

اخیرا، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه به اطلاع مقامات سوری رساند که تل آویو آماده است در قبال صلح با سوریه، از ارتفاعات اشغالی جولان کاملاعقب نشینی کند.

معلم در این دیدار تاکید کرد کشورش معتقد است مذاکرات میان سوریه و اسرائیل نباید تاثیر منفی بر مسئله فلسطین داشته باشد و این گفت وگوها، چتری برای سرپوش گذاشتن بر حملات جدید ارتش تل آویو به نوار غزه نباشد.

مشعل نیز در این دیدار اعلام کرد، حماس با آتش بس میان این جنبش و اسرائیل موافق است در صورتی که رژیم صهیونیستی نیز به حملات خود علیه مناطق نوار غزه خاتمه دهد و محاصره این منطقه نیز پایان یابد.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از منابع سوری نزدیک به رئیس جمهور این کشور گزارش داد، دمشق حتی با امضای توافقات صلح با اسرائیل، نیز روابطش را با همپیمانان راهبردی مثل ایران و حزب الله، قطع نمی کند.

در همین حال، «موسی ابو مرزوق»، معاون مشعل نیز تاکید کرد، مذاکرات دمشق و تل آویو تاثیری بر روابط میان جنبش حماس و سوریه نخواهد داشت و حماس دفتر خود را به کشور دیگری انتقال نمی دهد.وی پیش بینی کرد، مذاکرات صلح سوریه و اسرائیل 20 سال طول بکشد!