آرشیو پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۷۴
شهرستان ها
۱۱

با صدور بیانیه ای علمای کردستان فیلم «فتنه» را اهانت و گستاخی علیه مسلمانان جهان دانستند

علمای منطقه کردستان با انتشار بیانیه ای نسبت به تولید فیلم ضد قرآنی «فتنه» در کشور هلند واکنش شدید نشان دادند و از آن به عنوان اهانت و گستاخی علیه مسلمانان جهان یاد کردند.

علمای کردستان تولید این فیلم را دسیسه استکبار جهانی و عمال رژیم صهیونیستی علیه

1.5میلیارد مسلمان در جهان دانستند.

در این بیانیه که به امضای نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان، نمایندگان مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، اعضای شورای افتا و روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، مدرسین علوم دینی، حوزه های علمیه و طلاب شیعه و سنی استان رسیده، آمده است: درج کاریکاتورهای اهانت آمیز به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام «ص» در نشریه های دانمارکی و توهین به دین مبین اسلام با استفاده از تولید و پخش فیلم فتنه توسط سیاستمدار جمهوریخواه هلند نشان از عجز و ناتوانی صهیونیسم و استکبار جهانی در برابر اسلام ظلم ستیز است.

علمای منطقه کردستان با اعلام اینکه خداوند عوامل ابله و دست نشانده این گستاخی ها را به سزای اعمال وقیح و جسورانه خواهد رساند، تصریح کرده اند: این گونه دشمنی ها هرگز تاثیری بر جایگاه اسلام و نفوذ پیامبراکرم «ص» در دل انسانهای آزاده دنیا ندارد بلکه مردم را به سوی آشنایی بیشتر با دین بزرگ الهی سوق می دهد.

در این بیانیه بر استواری و وحدت امت اسلامی در برابر مستکبران، تاکید جدی شده و آمده است: مسلمانان جهان باید با اعلام انزجار و تنفر خود از این اقدام موهن مانع از تکرار اهانت به ادیان الهی و اعتقادات مسلمانان شوند.