آرشیو پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۷۴
شهرستان ها
۱۱

برگزاری محفل ادبی «سعدی تا سپهری»در کاشان

به منظور بزرگداشت نام و یاد شاعران پرآوازه ایران، سعدی شیرازی و سهراب سپهری کاشانی، چهارمین محفل ادبی «سعدی تا سپهری» در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور دوستداران این دو شاعر شهیر، استادان برجسته، اعضای کانون های ادبی و دیگر علاقه مندان به فرهنگ و ادب فارسی برگزار شد، شاعران به شعرخوانی و گفت وگو پیرامون شخصیت و آثار سهراب سپهری و سعدی پرداختند.

محمد شفاض، مدیر فرهنگسرای مهر در گفت وگو با کیهان، هدف از برگزاری این محفل ادبی را ارج نهادن به شخصیت های فاخر ایرانی و بررسی آثار واحوال آنها عنوان کرد.

وی بررسی ابعاد مختلف شخصیت این دو شاعر، شرح زندگی، معرفی آثار آنها و خواندن قسمتی از اشعار این دو شاعر نامدار سبک عراقی و شعر نو را از جمله برنامه های این مراسم برشمرد.

چهارمین محفل ادبی «سعدی تا سپهری» به کوشش انجمن شاعران جوان و با همکاری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد.

سهراب سپهری شاعر بلند آوازه دارالمومنین، کاشان در 15مهر 1307 متولد شد، مرگ رنگ، زندگی خواب ها، آواز آفتاب، شرق اندوه، مسافر و صدای پای آب و... مجموعه شعرهای منتشر شده اوست و هشت کتاب وی در برگیرنده همه مجموعه اشعار اوست.

این شاعر معاصر اول اردیبهشت ماه سال 1359 به علت بیماری سرطان خون در بیمارستان پارس تهران درگذشت و در صحن امامزاده سلطان علی بن محمدباقر(ع) مشهد اردهال کاشان به خاک سپرده شد. به سراغ من اگر می آیید، نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد، چینی نازک تنهایی من