آرشیو دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۶۴۲۷
سیاست
۲

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: انقلاب اسلامی تمام عرصه های زمانی و زمینی را تحت تاثیر قرار داده است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فراز و نشیب های سخت در سه دهه گذشته علیه کشور اعلام کرد: این فراز و نشیب ها نه تنها نتوانست انقلاب را از آرمان هایش باز دارد بلکه باعث شد تا به عنوان یک نظام قدرتمند و تاریخ ساز تمامی عرصه های زمانی و زمینی عصر حاضر را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی اکبر هاشمی رفسنجانی در پیامی به کنفرانس چشم انداز 20 ساله در ملایر گفت: سه دهه عبور انقلاب از گردنه های سخت، نسل نوینی را نه تنها در میهن اسلامی بلکه در اقصی نقاط جهان بویژه در حوزه تمدن اسلامی و ایرانی به بار نشانده که به سازندگی آرمان گرای آینده امیدوار است که بی تردید عامل حرکت نوین انقلاب اسلامی در دو دهه آینده خواهد بود دورانی که نظام اسلامی جامعه توسعه یافته ای را بنا خواهد کرد.

این پیام تصریح می کند: دشمنان ما در دهه اخیر آخرین تیرهای مسموم خود را در ترکش نهاده و جریان های افراطی خودساخته دینی را در منطقه رها ساختند. اما بیداری تدریجی امت اسلامی متفاوت از رادیکالیسم عوامفریبی است که می خواهد با گفتمان های کلامی واپس گرا بار دیگر عصر تاریکی و سلطه را به سرزمین های اسلامی باز گرداند.

این پیام می افزاید: از منظر داخلی دو دهه اخیر عرصه تجربه های گوناگون در امر سازندگی و توسعه بود که همانا بزرگ ترین رویداد در اواخر این دوره ابلاغ سند چشم انداز 20 ساله کشور از سوی مقام معظم رهبری بود که پویشی نوین در امرحکومت داری محسوب می شود.

در ادامه پیام هاشمی رفسنجانی آمده است: سند چشم انداز 20 ساله درست در زمانی مطرح شد که نظام اسلامی نیاز به دخالت هرچه بیشتر عقلانیت در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها را احساس نمود که حرکتی بر خرد گرایی و بهره گیری از تجارب خود و دیگران به حساب می آید.