آرشیو شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۶۷۸
ورزش
۱۷

پیروزی یک بر صفر مقابل ژاپن در نیمه نهایی

ایران به فینال رسید

تک گل وحید شمسایی در نیمه اول کافی بود تا تیم ملی فوتسال ایران برای نهمین بار به دیدار نهایی رقابت های قهرمانی آسیا صعود کند. ژاپن و ایران دو رقیب سنتی فوتسال آسیا روز گذشته در سالن ورزشی هوآمارک بانکوک رودرروی هم قرار گرفتند تا یکی از این دو به فینال دهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا صعود کند.

تیم ایران که در مرحله گروهی با 35 گل زده بهترین خط حمله را در بین تیم های دیگر به دست آورده بود در نیمه اول با برتری کامل توانست روی یک اتفاق و توسط وحید شمسایی بهترین گلزن فوتسال به اولین گل خود دست یابد اما پس از به ثمر رسیدن گل و به خصوص در نیمه دوم تیم ژاپن برای جبران گل خورده حملات بسیاری را روی دروازه تیم ایران انجام داد ولی بازی منطقی و هوشیارانه بازیکنان ایران به خصوص درخشش «نظری» دروازه بان تیم ملی سبب شد تیم ملی ایران با همین یک گل ژاپن را شکست دهد. البته به غیر از درخشش نظری نباید از خوش شانسی تیم ایران هم گذشت. در طول این بازی ژاپن فرصت های زیادی برای گلزنی به دست آورد اما بدشانسی چشم بادامی ها باعث شد که این تیم به گل نرسد. در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی هم تیم تایلند میزبان دهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا توانست با نتیجه هفت بر سه تیم چین را از پیش رو بردارد. با پیروزی تایلند و ایران این دو تیم امروز در سالن ورزشی نیمبوتیر بانکوک به مصاف هم می روند.

از ابتدا با توجه به قرعه کشی مسابقات پیش بینی می شد ایران و تایلند برگزارکننده دیدار نهایی باشند. دو تیم ایران و تایلند اسفند گذشته در تورنمنت مالزی رودرروی هم قرار گرفتند که در پایان تیم تایلند برابر ایران به پیروزی رسید. پس از این باخت بازیکنان و سرمربی اسپانیایی تیم تایلند برای تیم ایران خط و نشان کشیدند و حسین شمس هم قبل از سفر تیم ایران به بانکوک گفت جواب کری های تایلندی ها را در زمین بازی خواهد داد.