آرشیو یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۶۴۳۸
شهرستان ها
۱۶

آخرین وضعیت احداث مسکن اقشار کم درآمد در آذربایجان غربی بررسی شد

در نشستی مشترک آخرین وضعیت پیشرفت پروژه ها و راهکارهای سرعت بخشیدن به امر ساخت و ساز مسکن محرومان و اقشار کم درآمد در استان بررسی شد.

معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه دولت با برنامه ای مدون علاوه بر تامین نیاز مسکن در جامعه با به کارگیری زمینهای دولتی در این برنامه با حذف بهاء زمین از هزینه های ساخت زمینه تولید واحدهای مسکونی ارزان قیمت را فراهم ساخته است.

محمد باقرداریانی با اشاره به اتمام مراحل واگذاری زمین به تعاونیهای مسکن دراکثر شهرهای استان، افزود: با آغاز مرحله ساخت این واحدها تامین مصالح مورد نیاز برای ساخت، کنترل و نظارت بر نحوه تولید و فروش آن از اولویتهای اساسی است.

وی در ادامه برتسریع دراعطای تسهیلات بانکی به تعاونیهای مسکن توسط شعب بانکهای عامل در استان تاکید کرد.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی نیز دراین جلسه با تشریح آخرین وضعیت واگذاری زمین و ساخت واحدهای مسکونی گفت: سال گذشته تفاهم نامه واگذاری زمین برای 65 هزار واحد مسکونی با تعاونیهای مسکن مهر استان مبادله شده که از این تعداد نیز قرارداد ساخت 31 هزار واحد منعقد شده است.

علی خان محمدی با اشاره به اختصاص 3هزارو 680 میلیارد ریال اعتبار برای ارائه تسهیلات به تعاونیهای مسکن اقشار کم درآمد افزود: علی رغم تاکیدات مکرر مسئولان اجرایی استان روند پرداخت تسهیلات به کندی پیش می رود و به غیر از بانک مسکن در سایر بانک های عامل در استان پرداخت تسهیلات محسوس نیست.

مدیرکل تعاون آذربایجان غربی نیز دراین جلسه گفت: تاکنون بیش از134 هزارمتقاضی مسکن از طریق اینترنت ثبت نام کرده اند که از این تعداد 61 هزار نفر واجد شرایط در قالب 345 تعاونی برای تحویل زمین به سازمان مسکن و شهر سازی معرفی شده اند.

زین العابدین تمایل افزود: بر اساس آخرین آمار از مجموع افراد ساماندهی شده شش هزار و 800 نفر نیز سهم آورده اولیه را به صندوق تعاون استان واریز کرده اند.